הרצוג על איסור השחיטה וברית המילה: "מסר ליהודים כי אינם רצויים"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הרצוג על איסור השחיטה וברית המילה: "מסר ליהודים כי אינם רצויים"
    יצחק בוז'י הרצוג צילום: הסוכנות היהודית
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג*, השתתף היום (רביעי) באירוע של איגוד הארגונים היהודיים באירופה לציון יום השואה הבינלאומי. הרצוג  התייחס לשיח האנטישמי שגובר באירופה, "אנחנו רואים בצורה מובהקת במספר מדינות מפתח באירופה התחזקות של מפלגות קיצוניות משני צדי המתרס הפוליטי, שמזהמות את השיח הפוליטי והציבורי בתפיסות ובהתבטאויות אנטישמיות" אמר הרצוג.

    הרצוג התייחס לתופעת הכחשת השואה באירופה ובעולם ואמר: "בנוסף להתגברות האנטישמיות, אנחנו רואים עליה ברורה בניסיונות הבוטים להכחיש או לסלף את העובדות ההיסטוריות שהתרחשו בימי השואה. לממשלות במדינות אירופה יש חובה מיוחדת לא רק לשמר את זיכרון השואה, אלא גם להבטיח בימים אלה את ביטחונן של הקהילות היהודיות ולדאוג שהן יוכלו להמשיך לקיים את אורח החיים היהודי בצורה חופשית ללא חשש וללא מורא".

    הרצוג התייחס בנאומו לחקיקה נגד השחיטה הכשרה שעברה לאחרונה בשני מחוזות בבלגיה ואושרה על ידי בית הדין האירופי לצדק בלוקסמבורג: "חוקים ויוזמות בחלק ממדינות אירופה כנגד שחיטה כשרה וניסיונות להוציא מחוץ לחוק את ברית המילה, לא רק מקשים על יהודים למלא את אורחות החיים שלהם וחופש הדת אלא גם שולחים מסר חד וברור ליהודי אירופה שהזכויות שלהם לא מכובדות ולבסוף שאורח החיים שלהם לא רצוי על אדמת אירופה" הבהיר הרצוג באירוע המיוחד לציון יום השואה.



    0 תגובות