חוקרים: "במהלך השבוע הקרוב תתברר מידת ההשפעה של החיסון והסגר"

    צבי טסלר No Comments on חוקרים: "במהלך השבוע הקרוב תתברר מידת ההשפעה של החיסון והסגר"
    חיסון | תמונת אילוסטרצייה צילום: פלאש 90
    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוקרי האוניברסיטה העברית העבירו היום (רביעי) דו"ח יומי למקבלי ההחלטות ממנו עולה כי ניכרים במדדים סימנים לירידה בתחלואה, בעקבות הסגר ההדוק שהחל לפני 19 יום, הירידה בתחלואה ובמאומתים זהה בקצב לשלב המקביל בסגר הקודם.

    צפויה ירידה בחולים הקשים ובעומס בבתי החולים: בדו"ח מעריכים כי העומס הרב על בתי החולים צפוי לרדת בשבוע הקרוב, בעקבות ירידה בתחלואה הקשה. ההתקבעות על כ 1200 חולים קשים באשפוז נצפתה ומתאימה לדינמיקה בשיא. מתחילת חודש ינואר ניכר כי סיכויי התמותה של חולים קשים עלו ב – 30%, התחזית שהוצגה במהלך החודש כבר כללה זאת.


    מספר המתים צפוי לעלות: נראה כי עוד לפני אמצע חודש פברואר מספר המתים יהיה 5000 איש.

    השלכות החיסון: המשמעות היא שהסגר בשילוב החיסונים מוביל לירידה נצפית בתחלואה בכל המדדים. עם זאת – רק במהלך השבוע הקרוב תתברר מידת ההשפעה של החיסון והסגר על קצב הירידה של התחלואה.

    השלכות המוטציה הבריטית: החשש הוא שהמוטציה הבריטית תגרום לירידה איטית יותר במאומתים מאשר בסגר הקודם, ותעכב את ההקלה על העומס בבתי החולים. המצב בבתי החולים אינו מותיר שולי בטחון לטעויות.

    ההמלצות למקבלי ההחלטות: ההמלצה העיקרית היא שיש להמשיך בתהליך שיבטיח הורדת תחלואה. בנוסף, מומלץ לוודא שתהליך היציאה יוביל למספר נדבקים חדשים קטן מ 1000 ליום ולירידה לעשרות בודדות של חולים קשים ליום (צפי – באמצע חודש פברואר).

    חשוב להדגיש כי תהליך היציאה מהסגר חייב להיות מדוד ומנוטר ברמה יומית על מספר המאומתים ומספר החולים הקשים ובהתאם לנתונים אלה להאיץ או להאט את תהליך היציאה מהסגר.

    מומלץ לשלב את הפעלת את מערכת החינוך בשלב מוקדם באזורים בעלי תחלואה נמוכה ואחוז מתחסנים גבוה לאור העובדה כי ההשפעה נצפית על מקדם ההדבקה בקרב התלמידים קטנה.



    0 תגובות