שר החוץ הגרמני: "מבצע החיסונים המוצלח בישראל מהווה השראה לעולם כולו"

    איתי גדסי No Comments on שר החוץ הגרמני: "מבצע החיסונים המוצלח בישראל מהווה השראה לעולם כולו"
    שר החוץ הגרמני צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ הגרמני, הייקו מאס נאם היום (רביעי) בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי שבאונ׳ ת"א, הביע התערבות בענייניה הפנימיים של ישראל ואמר, "איננו עיוורים. אנו רואים כיצד הסיכויים לפתרון שתי מדינות מתערערים בשל אלימות והקריאה לאלימות, אך גם בשל המשך הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית. אנו קוראים להפסקה של כל פעילות בגבעת המטוס".

    לאחר עידן הנשיא טראמפ, שר החוץ הגרמני הרשה לעצמו להמשיך ולהתערב בענייניה הפנימיים של ישראל ואמר, "יש להבטיח שאפשרות הסיפוח לא תחזור לשולחן, ללא קשר לתוצאות הבחירות העתידיות בישראל. על מנת להביא לחידוש המו"מ יש להימנע מצעדים חד-צדדיים הפוגעים בתהליך ולהתחיל בשיתוף פעולה יחד עם הפלסטינים במערכה משותפת בנגיף קורונה".

    שר החוץ הגרמני התייחס להסכמי השלום ההיסטוריים, והתעקש לחזור לשיח הישן והלא רלוונטי באזור, "שלום ושיתוף פעולה מלאים עם העולם הערבי לא יתממשו בלי פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני. הסכמי הנורמליזציה, הממשל החדש בארה"ב והבחירות העתידיות בישראל וגם בשטחי הרש"פ – כולם קוראים לחשיבה מחודשת".

    שר החוץ הגרמני התייחס לאיום הגרעיני על מדינת ישראל וקרא לחזור להסכם הגרעין המסוכן עם איראן, "ההתנהגות חסרת האחריות של טהרן בשבועות האחרונים הבהירה עד כמה חשוב לעצור את איראן מלהשיג אי פעם נשק גרעיני. הכלי הטוב ביותר לשם כך הוא הסכם ה- JCPOA מאחר והסכם זה מאפשר שקיפות גדולה ביותר".

    עם זאת הוסיף מאס כי "בנוסף לטיפול בנושא הגרעיני, יש לטפל בתכנית הטילים ובהתבססות האגרסיבית של איראן באזור".

    בסיום דבריו שר החוץ הגרמני שיבח את ישראל על מבצע החיסונים המהיר בעולם שמוביל ראש הממשלה ואמר, "המאבק נגד נגיף קורונה רחוק מלהסתיים אבל מבצע החיסונים המוצלח בישראל מהווה השראה לעולם כולו".



    0 תגובות