היועמ"ש החליט שלא לפתוח בחקירה כנגד השופט מלצר

    ישראל רובין No Comments on היועמ"ש החליט שלא לפתוח בחקירה כנגד השופט מלצר

    לאחר אירוע החתונה לבין השופט בביהמ"ש העליון חנן מלצר במהלכה הופרו הנחיות הקורונה והשתתפו בחתונה 50 איש מעל המותר. פנה ארגון 'בצלמו' לפתוח בחקירה פלילית כנגד השופט בכדי לבדוק האם נעשתה העבירה

    השופט חנן מלצר צילום: פלאש 90
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני מספר חודשים נחשף שהמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר ערך חתונה לבנו בבית מלון בניגוד להנחיות בה השתתפו כשבעים מוזמנים, למרות ההנחיות שמתירות חתונה בצמצום של עד עשרים איש.

    לטענת השופט מלצר הוא הוטעה על ידי נציג משרד הבריאות שאישר לו את קביעת החתונה במתכונת של הזמנת קרוב למאה איש בבית מלון. בעקבות כך הגיש ארגון זכויות האדם 'בצלמו' תלונה חריפה לנציב קבילות הציבור על שופטים השופט בדימוס אורי שוהם בו דרש לנזוף בחריפות בשופט שמפר בפומבי את הנחיות הקורונה.

    הנציב בירר מול משרד הבריאות ואישר שאכן נעשתה הפרה חמורה של השופט אך ויתר לשופט בטענה שלא ניתן להוכיח שלא הוטעה על ידי משרד הבריאות.

    בעקבות כך פנה ארגון 'בצלמו' ליועץ המשפטי לממשלה כי יורה על מתן קנס לשופט מלצר בגין עבירה על החוק. כזכור היועמ"ש קבע שנבחרי ציבור יקבלו קנס אף בדיעבד. אולם שוב היועמ"ש קבע שלא הוכח באופן וודאי שנעשתה עבירה על החוק.

    בעקבות כך פנה יועמ"ש של ארגון 'בצלמו' עו"ד אביעד ויסולי ליועמ"ש בבקשה שיפתח בחקירה פלילית על מנת לגלות האם אכן נעשתה עבירה בטענה שהפרת חובה חקוקה הינה עבירה פלילית. בתשובה לבקשה הודיע היועמ"ש שהוא דוחה את הפנייה בטענה כי לפי הפרשנות המקובלת הפרת תקנות קורונה אינה עבירה פלילית.

    שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר בתגובה: "המורמים מעם שוב ניצלים. במקום שהמורמים מעם יהוו דוגמא אישית המערכת כולה מתגייסת לעזור להם להינצל מלשלם את הקנס שהם חייבים".

    עוד הוסיף, "הציבור הישראלי כבר אינו חש אמון במערכת המשפט ונבחרי הציבור בדיוק בגלל התנהגות זו. מאכזב שהאדם השני בחשיבותו במערכת המשפט מפר ברגל גסה את החוק ויוצא זכאי. נמשיך לפעול נגד השחיתות במערכת המשפט".



    0 תגובות