נער מתמודד בריאיון מיוחד: "תסתכלו לנו בעיניים"

    אסתי פלד No Comments on נער מתמודד בריאיון מיוחד: "תסתכלו לנו בעיניים"

    לאחר אירוע הצתת האוטובוס בבני ברק, שיוחס לנוער השוליים בעיר, יעקב נער מתמודד מהעיר מספר בריאיון ל"מהדורה המרכזית" על מצב בני הנוער בעיר, והמשבר שהחריף בעקבות משבר הקורונה

    צילום: שמעון ברוך - ידיעות מהשטח
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע אירוע קו פרשת המים ביחסי המגזר החרדי ונוער השוליים בשריפת האוטובוס בעיר ב"ב והצתות פחי אשפה והכנסת העיר לכאוס של ממש בתקופה האחרונה, הערב (שני) התראיין ל"מהדורה המרכזית" יעקב נער שוליים מבני ברק שסיפר על מצב בני הנוער בריכוזים החרדים בכלל ובבני ברק בפרט, לדבריו "בעקבות מגיפת הקורונה אם עד עכשיו לא היו קלים, עכשיו הם היום יותר קשים, המגיפה גרמה להרבה בני נוער שוליים וכאלה שלא מהמגזר החרדי כבר לחזור הבית".

    יעקב מספר כי המגיפה הביאה לנשירה מוגברת מהישיבות, "נוצר מצב שהרכזי נוער לא עומדים בעומס, כמויות של בני נוער שנפלטים מהמסגרות לרחוב, התקופה הזאת היא תקופה מאוד קשה ואין יכולת לעזור לכולם. ביום רגיל אפשר לסדר מסגרת או שנשאר ברחוב ומשם הדרך לפשיעה קצרה. היום בגלל הקורונה יש מאות בני נוער".

    יעקב טוען בשיחה כי דווקא המצב היה בעיר הרבה יותר קשה בשנים עברו, "המראות היום זה לא מה שהיה, עכשיו נוצר מצב של לילות שבת וחבר'ה באים וחלק כן שומרים וחלק לא. רחובות בבני ברק היו נראים כמו זירת מלחמה בכל ליל שבת. עכשיו יש שיעורי תורה ורבנים שתופסים את הנוער".

    על היחס בחברה החרדית לנוער הנושר אומר יעקב מהן האישי כי "התחושה היא קשה שאתה לא מתאים ללמוד בישיבה, או לא הולך בשחור לבן, ישר יאשימו אותך בתור שבבאניק, אני מגנה כל אלימות ובטח שריפת אוטובוס. יש כאן מאות בני נוער כל אחד ממקום אחר ומשכונה אחרת והתמודדות שלו, ולכן כל אחד צריך את צורת הטיפול שלו".

    צריך טיפול לטווח ארוך בעיר אומר יעקב ומוסיף כי "בוא לא נשכח שמי שהתחיל את המהומות זה הפלג הירושלמי, אח"כ המשיכו להגיע כל הסקרנים ובני נוער שהמשיכו את ההפגנות".

    בסיום השיחה מספר יעקב ממה שחווה והכיר על הסיבות לנשירה מהישיבות, "אחד הסיבות לנשור מהישיבה זה בגלל אותו משגיח שקילל נער וירד על הנער. הנער מגיע לרחוב אף אחד לא רוצה אותו, ההורים מאמינים למשגיח ולא נותנים לו כתף מכאן הדרך קצרה מאוד לרחוב ולפשע".

    אירוע שריפת האוטובוס בבני ברק:

    צילום: שמעון ברוך - ידיעות מהשטח

     



    0 תגובות