נתניהו ודרעי בישיבת הממשלה: "הייתה התעמרות גדולה ברב עוזי משולם ז"ל"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו ודרעי בישיבת הממשלה: "הייתה התעמרות גדולה ברב עוזי משולם ז"ל"

    לראשונה הממשלה דנה על ההצעה להבעת צער על הפרשייה מהכאובות מקופם המדינה, "חטיפת ילדי תימן". הממשלה תביע צער על האירועים הקשים ותפצה את המשפחות הנפגעות. השר דרעי העלה בישיבת הממשלה את זכרו של מוביל המאבק הרב עוזי משולם ז"ל וראה"מ הצטרף לדבריו, "צריך לזכור את המאבק העצום שניהל במשך כל השנים למען הנשוא הכאוב"

    השר אריה דרעי צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    70 שנה לאחר חטיפת והעלמת ילדי תימן, אחת הפרשיות הכאובות והקשות בתולדות המדינה, לראשונה, ישיבת הממשלה צפויה לאשר היום (שני) את ההצעה להבעת צער על חטיפת הילדים ופיצויי כספי למשפחות. בהצעת המחליטים נכתב: "ממשלת ישראל מביעה צער על האירועים שהתרחשו בימיה הראשונים של המדינה ומכירה בסבלן של המשפחות שילדיהן היו חלק מפרשה כואבת זו".

    משפחה שבנה נפטר ודבר פטירתו לא נמסרה לה בזמן אמת, תקבל פיצוי של 150 אלף ש"ח. משפחה שבנה נעדר ולא ידוע מה עלה בגורלו תקבל פיצוי על סך 200 אלף ש"ח. מדובר ב-1050 מקרים של היעלמות או פטירה. המשלה הקצתה לשם כך תקציב של 162 מיליון ש"ח.

    בישיבת הממשלה נאמר כי "אין בכוחו של מתווה כספי באשר הוא להביא מזור לסבל שנגרם למשפחות", אך "עם זאת מדינת ישראל מקווה שיהיה בו כדי לסייע להליך השיקום והאיחוי של הפצע החברתי שפרשה זו יצרה בחברה הישראלית" נאמר.

    יו"ר ש"ס השר דרעי אמר בישיבת הממשלה: "אני מצטרף לכל מה שאמרו קודמיי, אני יודע שאני נוגע בפצע כואב, אבל זה חלק מריפוי הפרשה. אני רוצה להזכיר את הרב עוזי משולם ז"ל שזעק מעומק ליבו על החטיפה, זעק זעקת כאב וחלק מאיתנו חשבו אז שהוא הזוי".

    27 שנה אחרי האירועים הקשים בהפגנות שהוביל הרב עוזי משולם ז"ל כנגד הסתרת חטיפת ילדי תימן והשתקתו על ידי גורמים מסויימים, הממשלה הוקירה לראשונה את זכרו, השר אריה דרעי אמר, "כולנו זוכרים את האירועים ביהוד של הרב משולם וחסידיו והיום שממשלת ישראל לוקחת בצעד אמיתי אחריות על הפרשה הזאת".

    השר דרעי העלה על נס את תרומתו המכריעה של הרב משולם במאבק הקשה, "צריך לזכור את הרב משולם ז"ל שמסר את נפשו לחקור את חטיפת יהודי תימן וזה המקום להוקיר את זכרו, ולתת כבוד ליהודי היקר עוזי משולם ז"ל ולזכור את המאבק העצום שניהל במשך כל השנים למען נושא כל כך חשוב וזכה לתגובות קשות ויחס קשה שספג" אמר השר דרעי.

    ראה"מ נתניהו הצטרף לדבריו של שר הפנים דרעי והוסיף: "אני מצטרף למה שאמר השר דרעי בנוגע לרב עוזי משולם. הייתה התעמרות גדולה ברב משולם. הוא דיבר ממעמקי ליבו על דבר אמיתי. אנחנו עושים הכל לחקר האמת ותיקון העוולה".



    0 תגובות