פרויקטור הקורונה: "ההמלצה שלנו היא על עוצר לילי בפורים"

    צבי טסלר No Comments on פרויקטור הקורונה: "ההמלצה שלנו היא על עוצר לילי בפורים"

    פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש בתדרוך מיוחד לקראת פורים, התריע מעלייה במקדם ההדבקה והזהיר כי אם תהיה עלייה נוספת לאחר פורים ייתכן ונחזור לסגירת מוסדות החינוך. פרויקטור הקורונה עדכן על הימצאות נמוכה של הזן האפריקני בציבור החרדי. וכיצד נשמור על ההנחיות בפורים?

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנהל 'מגן ישראל', פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש, קיים היום (שלישי) תדרוך מיוחד למגזר החרדי לקראת חג הפורים. פרופ' אש התריע מהתפרצות נוספת לאחר חגיגות הפורים, "אנחנו זוכרים מה אירע בחג הפורים הקודם, ואנחנו מודעים לתמונת המצב השברירית כיום, ומחובתנו לעצור את העלייה בתחלואה שאולי תגרם".

    פרופ' אש סיפר כי לאחרונה, "אנחנו שומעים על טישים בחצרות, ואני קורא למנהיגות החרדית לעשות הכל בכדי לעצור התארגנויות של אירועי פורים בניגוד להנחיות. אם ההנחיות לא ישמרו, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו שוב בפני סגירת מוסדות החינוך".

    יחד עם זאת הבהיר אש, "אני לא אומר שצריך לוותר על מצוות השמחה, אבל אפשר לשמוח על פי ההנחיות ובאחריות. חשוב לזכור שכל מאמץ שלנו לשמור על ריסון בפורים, יעזור לנו לחגוג בשמחה את פסח".

    פרופסור אש הודה לרבנים שיצאו בקריאה שלא לצאת ולהתרים לקראת פורים בבתי התושבים: "אני מודה להנהגה הרבנית על ההוראה שנתנו לבחורים, שלא לצאת מהישיבות להתרמה השנתית ובאותה נשימה אני מודה לבחורים שנמנעים מלעבור בבתי הנדיבים ולאסוף כספים. לאור הנחיית הרבנים".

    בהמשך התייחס הפרויקטור אש לנתוני התחלואה בימים האחרונים ואמר: "רמת התחלואה ממשיכה בירידה, אבל ביומיים האחרונים מקדם ההדבקה שינה כיוון והחל לעלות מעט. אם לפני שלושה ימים היינו על 0.79% היום אנחנו כבר על 0.86%. מוקדם עוד לדעת אם מדובר בעלייה בעקבות פתיחת המשק ומוסדות החינוך, או במשהו מקרי, ולכן אנחנו ממשיכים לעקוב ואני מקווה, שמקדם ההדבקה ישוב לרדת".

    פרופ' אש הזהיר מסגירה נוספת, "גם מספר החולים הקשים ממשיך לרדת ואנחנו נמשיך לעקוב אחרי הנתונים. המדד המרכזי הוא כמובן מקדם ההדבקה ומספר החולים הקשים. אם נראה עלייה, נצטרך ללכת לאחור ולסגור דברים שפתחנו, בכדי לעצור זאת. אנחנו לא רוצים להיות שם, ולכן אנחנו מנהלים את פתיחת המשק בזהירות רבה".

    פרופ' אש עדכן כי הימצאות המוטציה האפריקנית בציבור החרדי נמוכה מאוד, "הימצאותו במגזר החרדי נמוכה יותר, ואני מעריך שזה מגיע בעקבות ההתפשטות המואצת של הנגיף הבריטי במגזר. כמובן שאנחנו ממשיכים לעקוב אחר ההתפשטות".

    פרויקטור הקורונה שיבח את עבודת הרשויות החרדיות במצבע החיסונים ואמר, "אנחנו שמחים לראות שלמעשה חצינו את רף 3,000,000 המחוסנים שבוע אחרי מנה שנייה, המחזיקים בתו ירוק, אבל חשוב להבהיר, שעל אף העובדה שזה מספר מרשים, עדיין רק שליש מהאוכלוסייה מוגנים".

    בעקבות מותה הטראגי של אסנת בן שטרית ע"ה, לצד מספרן ההולך וגובר של נשים הרות המאושפזות במצב קשה לאחר שלקו בקורונה, הפרוייקטור אש שב והבהיר כי החיסון מומלץ במיוחד עבור נשים בהריון. "ראינו אחוז לא מבוטל של נשים שחלו קשה במהלך ההריון. חשוב להבהיר, כי החיסון בטוח גם לנשים בגיל הפוריות והוא בטוח לגמרי. על פי חוות דעתם של המומחים גם בהריון וגם בהנקה מומלץ מאוד להתחסן".

    הפרויקטור פרסם את המלצות משרד הבריאות לפורים, "ההמלצה שלנו היא על עוצר לילי בסוף השבוע מהשעה 08:30 בערב עד 05:00 בבוקר. לאורך כל היום עצמו מתווה התו הירוק יהיה תקף".

    עוד הוסיף, "בבתי הכנסת אנחנו מאפשרים או 10 בפנים ו-20 בחוץ או לפי הנחיות התו הירוק, ואני מאמין שהרבה בתי כנסת יפעלו גם בפורים לפי התו הזה. ערכי היהדות חשובים מאוד למדינה ובתו הירוק קיימות מגבלות גם של תפוסה וגם של התנהגות, כמו מרחקים בין כסאות ושימוש במסכות, איסור אכילה ושתיה ועוד".

    בסיום התדרוך התייחס אש לסעודות פורים ביום שישי, "ההנחיות שלנו הן לבצע ארוחות במסגרת משפחה גרעינית, או תוספת של משפחה מדרגה ראשונה אם הם מחוסנים" עם זאת הבהיר אש כי "אך אף שוטר לא ייכנס לבית פרטי בכדי לבדוק זאת. יש אחריות אישית וחשוב שאנשים יבינו מה מותר ומה אסור".



    0 תגובות