הגאון הרב משה מאיה: "הקב"ה שלח חיסונים להושיע אותנו ויש הכופרים בכך"

    אסתי פלד No Comments on הגאון הרב משה מאיה: "הקב"ה שלח חיסונים להושיע אותנו ויש הכופרים בכך"

    חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול הרב משה מאיה בשיחה מיוחדת ל"מהדורה המרכזית" ומתייחס למתנגדי החיסונים ומביא את דעתו של רבו מרן הגר"ש בעדני, "ככל שהדבר יותר חמור כך יש לו יותר כוח להטעות את האנשים". והסיפור המבהיל על היהודי שגרם לפטירתו של זקן בראש השנה והתשובה של מרן הגר"ש בעדני

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול הרב משה מאיה, שוחח הערב (שלישי) ב"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן התייחס ל"רבנים" המתנגדים לחיסונים ואמר, "אני אומר מה ששמעתי ממורי ורבי הגאון רבי שמעון בעדני שאמר, 'הרי חילול שבת היא העבירה הכי חמורה בתורה, ומחללים שבת על פי הוראת רופא בכדי להציל את חייו, והתורה אמרה מה שהרופא אומר תשמע לו. אם 100 רופאים אומרים לא לאכול הכיפור ו-2 רופאים אומרים כן לאכול שומעים בקול שני הרופאים".

    הרב מבהיר לאור השאלות כי "גם בקול רופא גוי צריך לשמוע העיקר שאין לו אינטרס. מדובר כאן בפיקוח נפש". הרב הוסיף, "גם בנושא של הרפואה אומר הרב שומעים בקול רוב הרופאים. אנחנו תמיד מסתמכים על הרופאים פתאום כאן לא מקשיבים לרופאים" תהה הרב.

    הרב אמר בשמו של הגאון הרב בעדני, "כי ככל שהדבר יותר חמור כך יש לו יותר כוח להטעות את האנשים. כאן זה פיקוח נפש, ולכן הוא רוצה להחטיא את האנשים. כל אלו שאומרים לא להתחסן ונגד החיסונים הוא קרא להם 'חולמי חלומות".

    הקב"ה שלח לנו ישועה אומר הרב, "קורונה במציאות יש, מתים יש. זאת המציאות. אם הקב"ה שולח לנו דבר להושיע אותנו זה כופר בתורה. הרופאים כאן בארץ אומרים שב-99% זה מצליח, אז פירוש הדברים שיש משהו בחיסון ובינתיים לא ראינו משהו מהחיסון".

    הרב סיפר על עצמו סיפור אישי על החשש האישי שלו מהחיסון ואמונת חכמים, "אני יש לי בעיות בקרישה של הדם שלי, אני דיממתי המון. לכן אני חששתי מהחיסון הזה שאולי יהווה לי בעיה בקרישה, אבל הרב שלי הרב בעדני אמר להתחסן אני התחסנתי ללא שום פקפוקים" סיפר הרב.

    בסיום השיחה מספר הרב סיפור שזוםר מהמקורבים של הרב בעדני, אך אינו מכיר את סיפור ברמה האישית, "יהודי אחד היה חולה, והוא אמר שהוא  חייב לשמוע לפחות שופר בראש השנה ולכן בהיחבא הגיע לביה"כ ושמע קול שופר וחזר מיד הבייתה, בעת ששהה בבי"כ הוא היה ליד זקן, ואח"כ שמע שאותו זקן נפטר. מיד ששמע על כך מצפונו היכה אותו שאולי הוא גרם למותו של אותו זקן, הוא החליט ללכת לרב בעדני, איך שנכנס לרב בעדני הרב אמר לו: "אתה רוצח, אני לא רוצה לראות אותך".

     

     



    0 תגובות