הסתיים הדיון בבג"ץ בבקשה לפסול את אבתיסאם מראענה

    ישראל רובין No Comments on הסתיים הדיון בבג"ץ בבקשה לפסול את אבתיסאם מראענה

    בג"ץ דן בפסילתה של מועמדת מספר 7 ברשימת העבודה, איבתיסאם מראענה | השופטים צפויים לפרסם את החלטתם ביום ראשון הקרוב

    צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט העליון דן הבוקר (רביעי) בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לפסול את מועמדותה של מועמדת מפלגת העבודה, אבתיסאם מראענה – החלטה שהתקבלה בעקבות עתירתו של יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר.

    בן גביר הציג בדיון את שלל הראיות נגד מראענה שהוצגו בפני ועדת הבחירות, בהן קריאתה להשמיד את זכרון יעקב, לגלוגה על ניצולי השואה, וביזוי כבודם של חיילי צה"ל כאשר התגאתה שנסעה בעת הצפירה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. כזכור, ועדת הבחירות המרכזית קיבלה את בקשתו של בן גביר ופסלה את מרעאנה מהתמודדות, והבוקר, כאמור, יתבקשו שופטי בג"ץ לאשרר את החלטת הועדה.

    עו"ד בן גביר מסר טרם הדיון כי "הבוקר אנחנו נציג לשופטי בית המשפט העליון מאסה קריטית של ראיות נגד מי שמבקשת להשמיד את זכרון יעקב רק משום שגרים בה יהודים, בזה לשואה וקוראת למחוק אותה מהזיכרון הלאומי שלנו, ומתגאה בכך שביזתה את כבודם של חיילי צה"ל כשהמשיכה לנסוע במהלך הצפירה ביום הזיכרון. למרות שאני לא מגיע עם ציפיות גבוהות לדיון, אני מקווה שאחרי שהצדק נעשה בוועדת הבחירות שפסלה את מועמדותה של תומכת הטרור מראענה, בית המשפט העליון גם הוא לא יאפשר למי שרוצה להשמיד עיר ואם בישראל לדרוך בבית המחוקקים".

    עדכונים מהדיון:

    עו"ד בן גביר בדיון: "אם היינו מחליפים במקום מראענה את ד"ר בן ארי, מרזל או גופשטיין – לא היה להם שום סיכוי. הדברים שהיא אומרת הם שוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומהווים תמיכה בטרור".

    השופטים טוענים כי בבקשת בן גביר לא נתבקשה עילת פסילה בגין גזענות. בן גביר מפנה את השופטים לסעיף בבקשה בו נאמר כי מתבקשת פסילתה של מראענה גם על בסיס הסתה לגזענות.

    בן גביר: "בשום מקום לא נטען על ידי מראענה או על ידי עורכי דינה כי הדברים שמיוחסים לה לא נאמרו".

    בן גביר: "בתגובה שלה לוועדת הבחירות טענו ש"היה ראיון ובו היא התנצלה". לא צורף הסרטון. הלכתי לצפות בסרטון בעצמי – ועל האמירות שהבאנו כאן, היא לא התנצלה".

    בן גביר: "בראיון בו היא קראה להשמיד את זכרון יעקב היא ביקשה לתקן את הכתבה. אבל את מי היא ביקשה לצנזר? ביקורת שהיא הביעה על החברה הערבית. לא את מה שהיא אמרה על זכרון יעקב".

    בן גביר: "עברתי בוועדת הבחירות חקירת שתי וערב על האידאולוגיה שלי, ובצדק. כבוד השופט הנדל שהיה יו"ר הועדה מכיר את הדינמיקה. במקרה שלה היא פשוט לא עולה לדבר בוועדה".

    השופטת ברק ארז: "איך אדוני נחשף להתבטאות הזו שלה בעיתון אם המושבות (הראיון בו קראה להשמיד את זכרון יעקב)?"

    בן גביר: "הוא פורסם ברשתות. אבל אקשה יותר מכך: תשאלו, אמנם זו התבטאות קשה ומקוממת, אך איפה המאסה הקריטית?"

    בן גביר מפנה לפסק הדין של השופט מינץ לפיו כאשר מדובר בהתבטאות קשה מאוד וחד משמעית אחת, דינה כמאסה קריטית.

    השופטת חיות מעירה לפרקליטה של מראענה: "עו"ד בן גביר אושר להתמודדות ולא הוא זה שעומד לדיון כרגע".

    השופט סולברג: "בדבריה של הגברת יש התבטאות על השמדת זכרון יעקב והחזרת יהודים לפולניה. לא צירפתם את הראיון ולא היתה התנצלות".

    הנשיאה חיות: "הדברים שעו"ד בן גביר אומר כאן שהבקשה שלה לתיקון הכתבה נוגעת לביקורת שלה על החברה הערבית, ולא על השמדת זכרון יעקב, הוא אמר אותם גם בועדת הבחירות. איפה בתשובה שלכם לבקשה שבפנינו יש התייחסות לאותה אמירה?"

    פרקליטה של מראענה אומר כי היא שבה בה מאותה התבטאות. השופטת ברק ארז: "מדוע הדברים נאמרים מפי אדוני"?

    השופטים התייעצו האם לאפשר למראענה לטעון בעצמה

    הנשיאה חיות פונה למראענה: "למה אמרת את הדברים האלו?"

    מראענה: "אני מתנצלת"

    מרעאנה: "אני מצטערת שאתם נאלצים לעסוק בזה, בטח יש דברים חשובים יותר ממני. באופן כללי שלא ישתמע לשתי פנים – אני מתנצלת על כל דבר שהיה יכול להישמע גזעני. אני נשואה לבחור יהודי, הבת שלי מאה אחוז יהודיה ומאה אחוז ערביה. אמא שלי ניקתה בתים בזכרון יעקב במשך 25 שנה. השותפות והאחווה והאהבה והשכנות שקיימנו – עשו עלינו סרטים על השכנות הזו. אני לא מנוסה בראיונות לעיתונות ואני יכולה ליפול. אני לא קראתי להשמיד את זכרון יעקב. כל השיח הזה יצא מהקשרו. זו פנטזיה".

    חיות: "בחלום שלך משמידים את זכרון יעקב? למה אמרת את הדברים האלה?"

    איבתיסאם: "אני מתנצלת. באמת. אני שוב חוזרת על הדברים. נולדתי כדי להיות גשר בין העמים. אני רוצה להיות חברת כנסת כי אני רוצה שיהיה טוב לכולנו".



    0 תגובות