צמידי מעקב כתחליף לבידוד במלונית; אשר: "צריך אלטרנטיבה למלונית"

    איתי גדסי No Comments on צמידי מעקב כתחליף לבידוד במלונית; אשר: "צריך אלטרנטיבה למלונית"

    לאחר שועדת חוקה סירבה לבקשת הממשלה להאריך את חוק הבידוד למלוניות, משרד הבריאות הציע חלופה לבידוד ביתי עם צמיד מעקב. ח"כ אשר שמקדם את ההצעה, פנה לנציגי משרד המשפטים ואמר, "אנחנו נכנסים לחקיקה מהירה מאוד כדי שהעניין הזה יוכל לעבוד. אל תתפסו לקטנות"

    צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שסירבו בועדת חוקה לקבל את דרישת הממשלה ולהאריך את חוק הבידוד במלוניות,  משרד הבריאות מחוסר ברירה הציעה חלופה נוספת והיא בידוד בבית לשבים מחו"ל, שיחויבו לעטות צמיד מעקב שיגיע יחד עם פלאפון חכם, בכל פעם שתהיה הפרת בידוד המכשיר החכם יתריע ומהשטרה תוזעק לאכוף. כעת ישנם 100 צמידים ותוך יומיים חברת אלקטרה תספק 1000 צמידי מעקב.

    יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר פתח היום (רביעי) את דיון בוועדה על הכרזה לבידוד במלוניות ואמר: "אף אחד לא דמיין לעצמו שנגיע למצב שנדבר על סוגי אכיפה כמו היום, לא חלמנו על מסיכות או שנכלא אנשים בחדר סגור עם מפתח בחוץ אבל אנחנו בתוך אירוע והוועדה לקחה הרבה החלטות לא פופולריות".

    אשר הסביר, "אנחנו משתמשים בדבר הקשה הזה כשאין ברירה אך אם יש חלופות ידידותיות פי כמה המאפשרות לאדם בידוד בביתו צריך להביא פתרונות. לצערי הרב הממשלה לא הביאה את זה ואני לא מאשים את רה"מ אלא את אלו שזה מקצועם או את המשטרה שלא יודעת לאכוף, כדי למנוע את המראות המזעזעים של אנשים שסוחבים אותם בכוח למלוניות".

    אשר פנה לנציגי משרד המשפטים ואמר, "אני פונה לנציגי היועמ"ש ומשרד המשפטים שמלווים אותנו לאורך כל הדרך. אנחנו נכנסים לחקיקה מהירה מאוד כדי שהעניין הזה יוכל לעבוד מרגע שיש טיוטה ראשונית נלך על מרתון ישיבות לאישור".

    אשר הוסיף, "לא חלמתם להגיע לצמיד או איכון טלפוני אבל אל מול מה שעושים היום שאותו אישרתם, אני מבקש לא להיתפס על קטנות ולא ללכת על כל מיני הנחות עבודה שיפה לומר אותן אך אינן מתכתבות עם המציאות אך העיקרון הוא להגיע לכך שאלו שמגיעים ארצה יהיו חייבים להיכנס למלוניות אך תהיה להם בחירה באלטרנטיבות אחרות. אף אחד לא יכפה עליהם את הבחירה".

     



    0 תגובות