ח"כ לשעבר בן ארי לפרקליטות: "פגעתם בשמי הטוב ממניעים של רדיפה פוליטית"

    ישראל רובין No Comments on ח"כ לשעבר בן ארי לפרקליטות: "פגעתם בשמי הטוב ממניעים של רדיפה פוליטית"

    ח"כ לשעבר, ד"ר מיכאל בן ארי מאשים במכתב חריף למשנה לפרקליט המדינה: "פגעתם בשמי הטוב ממניעים של רדיפה פוליטית; אינכם מוכנים לתת לי אפשרות, להגן על שמי, לפרוך את מסכת הראיות שלכם, להוכיח את השקרים ואת הסילופים בהם עשיתם שימוש בפסילה שלי"

    מיכאל בן ארי צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איש עוצמה יהודית, ד"ר מיכאל בן ארי, פנה במכתב חריף למשנה לפרקליט המדינה, נורית ליטמן, זאת בעקבות חקירה שעבר בן ארי השבוע במשטרה, בה נחקר על מספר פוסטים שהעלה לאחרונה לרשת החברתית. במכתבו, האשים בן ארי את ליטמן כי הפרקליטות פוגעת בשמו הטוב ממניעים של רדיפה פוליטית, וכי היא באופן אישי, בתפקידה כמשנה לפרקליט המדינה, נוהגת במדיניות של אכיפה בררנית.

    את המכתב, שכותרתו "חקירות ההטרדה שנעשות בהנחייתך ובקשה להגשת כתב אישום", פתח בן ארי בהצגת השתלשלות האירועים מלפני כשנתיים, אז התמודד לכנסת ברשימת 'איחוד מפלגות הימין', והיועמ"ש מנדלבליט הגיש לועדת הבחירות חוו"ד לפיה יש לפסול אותו מהתמודדות לכנסת. בן ארי מתאר כי לאחר שוועדת הבחירות דחתה את עמדת היועמ"ש ואישרה את מועמדותו, מיהרה הפרקליטות להוציא הודעה לתקשורת ולהודיע כי תיפתח חקירה פלילית נגד בן ארי; זאת במטרה להשפיע על הדיון שהתקיים בבית המשפט העליון שבוע לאחר מכן, בעקבות ערעור התנועה הרפורמית לוועדת הבחירות. בן ארי מציין כי הוא כזכור נפסל על ידי השופטים, אך לא בעקבות זאת נפתחה החקירה נגדו, אלא בעקבות עתירת התנועה הרפורמית להעמידו לדין – כשנה וחצי לאחר החלטת העליון. בעתירתם ביקשו הרפורמים מבג"ץ להורות לפרקליטות להגיש כתב אישום נגד בן ארי – בקשה אליה הצטרף במפתיע בן ארי עצמו, וזאת על מנת להוכיח את חפותו בבית המשפט.

    בהתייחס לחקירה אליה זומן השבוע, מתאר בן ארי: "ביום חמישי הרביעי לפברואר 2021, יום הגשת הרשימות לכנסת, קיבלתי לפתע טלפון משוטר בשם אופיר מימ"ר ש"י שאני מזומן לחקירה. כששאלתי באיזה עניין, נעניתי: בעניין 'הסתה לגזענות'. כששאלתי והרי כבר נחקרתי ואמרו לי שהסתיימה החקירה. תשובתו של אופיר היתה: השלמה קטנה של החקירה. סיכמנו שיתקשר בתחילת שבוע לתאם. התקשר רק ביום רביעי שלאחר מכן 10.2, הסכמתי מיד להגיע ביום ראשון שלאחר מכן. אופיר החוקר, הבטיח שהוא חוזר אלי תוך דקה. הדקה הזאת נמשכה כמעט שבועיים. הוא התקשר שוב ביום א' האחרון 21.2, שוב הוא רצה לקבוע לעוד שבועיים. אך אני זימנתי את עצמי באופן מיידי, והגעתי כבר למחרת לחקירה".

    באשר לתוכן החקירה עצמה, כותב בן ארי לליטמן: "בחקירה הוצגו בפני ששה פוסטים. לא היה בהם שום דבר חדש. אחד הפוסטים עליהם נחקרתי היה ביקורת על הפרקליטות ועל בית המשפט העליון. היה נדמה לי, שבמדינה דמוקרטית מותר לאזרחים להעביר ביקורת על שופטים ועל המורמים מעם היושבים בפרקליטות. מסתבר שטעיתי. האם גם החקירה הזאת נעשתה על דעת הפרקליטות? אנא הבהירי".

    בן ארי ממשיך: "כשהיה מדובר במטיף ערבי, שקרא להשמדת העם היהודי חו"ח, חוות דעתך (הגב' ליטמן בשנת 2017) החד משמעית היתה, כי אין כאן כל עילה פלילית לפתיחת חקירה. האם תוכלי להבהיר איזו מההתבטאויות שלי היתה כה חמורה עד שהוציאה אותך משלוותך, ושילחת בי שני חוקרים שיהתלו בי ויאיימו עלי במסכת של איומים וניסיונות השתקה? אדרבה, אם יש משהו חדש בחקירה הזאת, כפי שטען דובר הפרקליטות בשמך, פרסמו לציבור ולי את הדברים החמורים והחדשים שדרשו חקירה נוספת תוך הטרדתי כדי לאמת את דבריכם (הרי מדובר בפוסטים ברשת החברתית, ולא בחומר סודי)".

    לקראת סוף מכתבו מאשים בן ארי: "ממניעים של רדיפה פוליטית, ובהובלת ארגון השמאל הקיצוני המכונה 'התנועה הרפורמית', פגעתם בשמי הטוב, ובו בזמן הכשרתם את שונאי ישראל שמטיפים לרצח ילדינו החיילים, נתתם אור ירוק לאלו שפועלים להשמדת המדינה היהודית ואף לא מסתירים זאת. בגובה ליבכם, אינכם מוכנים לתת לי אפשרות, להגן על שמי, לפרוך את מסכת הראיות שלכם, להוכיח את השקרים ואת הסילופים בהם עשיתם שימוש בפסילה שלי ובפגיעה בשמי הטוב"

    בן ארי חותם את מכתבו: "אחרי למעלה משנתיים, הגיע הזמן שתפסיקו להסתתר מאחורי שכרון הכח, הגיע הזמן שתספקו תשובות, ובמהרה".

    בברכת "הרב כהנא צדק", מפנה בן ארי להערת שוליים, בה הוא מסביר: "נכון שנחקרתי על כך שנשאתי נאום באזכרה של מורי ורבי הרב כהנא הי"ד, עם מדבקה על דש חולצתי של 'הרב כהנא צדק'. אני מבין לליבכם, אך רצוני להזכיר לצוות החוקרים המלומדים מן הסתם, כי קיימת חוות דעת של פרקליט המדינה בדימוס, שאין כל בעיה באמירה הזאת. שמחתי לעזור. ופעם הבאה ששולחים חוקרים עם חומרי חקירה כדאי שיעשו זאת יותר מתוך ידע ופחות מתפישה שמאלנית רדיקאלית. ולא יהלכו אימים על נחקרים, רק משום שאינם תואמים את השקפת עולמם. הרב כהנא אמר בין היתר 'או כהנא או עראפאת', מי שיפסול את כהנא יחבק את עראפאת. הרב כהנא נרצח, אחמד טיבי יועצו ומעריצו של המרצח עראפאת קיבל אצלכם הכשר".



    0 תגובות