ח"כ ואטורי: "החוק הצרפתי הוא ראוי; לא צריך לחול על נתניהו"

    ישראל רובין No Comments on ח"כ ואטורי: "החוק הצרפתי הוא ראוי; לא צריך לחול על נתניהו"

    החוק הצרפתי המפורסם עולה לכותרות שוב; לאחר שנתניהו לא שלל שחוק כזה יקודם בכנסת הבאה, אם כי לא על ידו, ח"כ ואטורי הרים את הכפפה: "חוק ראוי. לא יתכן מצב בו פקידים שולטים במדינה, למרות שלא נבחרו מעולם"

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד), אמר היום (שני) בנאום במליאת הכנסת כי 'החוק הצרפתי', שמאפשר לראש ממשלה לכהן ברציפות בלי שתיפתח נגדו חקירה פלילית במהלך כהונתו (אם לא מדובר בעבירות חמורות) – הוא חוק ראוי: "אני חושב שהחוק הצרפתי הוא חוק ראוי, גם יאיר לפיד אמר את זה ואותו אף אחד לא תיקן. בנט גם אמר את זה".

    עם זאת ציין ואטורי: "אני לא חושב שצריך להחיל את זה רטרואקטיבית על נתניהו. התיקים של ראש הממשלה מתמוססים מאליהם ולא צריך עזרה בשום חוק צרפתי עבור נתניהו. נתניהו ימשיך לעמוד למשפט עד שהמשפט יסתיים והוא לא נזקק לחוק הזה".

    לדבריו: "אני חושב שבמדינת ישראל צריך לנהל את המדינה, ולא שופטים ולא יועץ משפטי שלא נבחר על ידי הציבור. אנחנו נבחרי ציבור. כל אחד מאיתנו עמד לבחירה לפני אזרחי מדינת ישראל".

    כזכור, החוק הצרפתי המפורסם מהווה סדין אדום בעיני מתנגדי ראש הממשלה, שטוענים מזה זמן רב כי ראש הממשלה מנסה להשיג רוב בכנסת שיעזור לו לחמוק ממשפטו בתיקי האלפים. בעבר ניסו חברי כנסת שונים לקדם את החוק אולם חדלו מכך לאחר שראו שציבור גדול אינו רואה בחוק כלגיטימי.

    ראש הממשלה התייחס לנושא בראיון לגל"צ הבוקר ולא פסל שיקודם חוק שכזה בכנסת הבאה: "לא מתערב בזה בכלל". המראיין אפי טריגר התעקש ושאל: "תאפשר לח"כ מהקואליציה או מהליכוד לקדם חוק כזה?". נתניהו: "לא מקדם ולא חוסם. לא נותן ולא לא נותן".

    מיד לאחר מכן כתב ח"כ ואטורי ברשת החברתית: "החוק הצרפתי הינו חוק ראוי. ללא קשר לזהות הפוליטית של ראש הממשלה. לא יתכן מצב בו פקידים שולטים במדינה, למרות שלא נבחרו מעולם. אני אקדם חוק כזה בכנסת הבאה". הפוסט נמחק לאחר זמן קצר, אך עיתונאים זריזים כבר הספיקו לקרוא אותו ולשמור צילום מסך.

    ח"כ איילת שקד הבהירה היום כי ימינה לא תתמוך בחוק שכזה. חשבון ברשת החברתית בשם 'צעירי הליכוד' בתגובה: "חוק צרפתי הוא לא למען נתניהו, אלא למען יציבותה השלטונית של ישראל".



    0 תגובות