גפני בריאיון לוחמני: "צריך להפסיק את הכוח המשחית של הבג"ץ"

    אבי יעקב No Comments on גפני בריאיון לוחמני: "צריך להפסיק את הכוח המשחית של הבג"ץ"

    יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני בראיון לוחמני במיוחד על רקע פסיקת הבג"ץ בנושא הגיור: "צריך להפסיק את הכח המשחית הזה שגורם להרס הדמוקרטיה בישראל" | לדבריו: "עד היום לא איפשרו לנו להעביר פסקת התגברות, נדרוש זאת כתנאי לכניסה לממשלה הבאה" | עוד אמר: "אני לא סומך על מנדלבליט"

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: Lior Mizrahi/FLASH90

    יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני תוקף בחריפות את פסיקת הבג"ץ אמש, שנתנה הכרה לגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים לעניין חוק השבות: "פסיקת בג"ץ היא התערבות בסמכות הכנסת. השופטים גרועים מהרפורמים. אין להם כח להחליט ולשופטים יש כח. צריך להפסיק את הכח המשחית הזה שגורם להרס הדמוקרטיה בישראל".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, טוען גפני, כי למרות העובדה שהכנסת לא הכריעה בדבר משך שנים, בשל חילוקי דעות, בג"ץ לא היה אמור להתערב בנושא: "המציאות היא שיש ויכוחים בתוך הציבור הישראלי וממילא גם בכנסת, מגיע בג"ץ שלא עומד לבחירה ולא נבחר על ידי אף אחד והוא מחליט, שלושה שבועות לפני בחירות, בדבר הכי שנוי במחלוקת בציבור הישראלי. הוא מפלג את העם".

    "מה זה הכנסת לא החליטה?", ממשיך גפני ומשיב לטענת השופטים מדוע נדרשו לעניין: "בגלל שמה שאני חושב – אחרים לא מסכימים. המציאות היא שיש גוף שמחליט בעניין הזה על פי החוק (משרד הפנים) ובאים כאלה (רפורמים) שתוקעים סכין בגב היהדות ורוצים לפגוע בעם היהודי. אנחנו בחיים לא נקבל סעד בבית המשפט הזה. בית המשפט מחפש את ההזדמנות כדי לפגוע בנו והוא מצא".

    גפני מסביר מדוע לא העבירו עד היום את 'פיסקת ההתגברות', שתגן על חוקים מפני ביקורת שופטי הבג"ץ: "גורמים בימין לא איפשרו לנו עד היום להעביר את פיסקת ההתגברות, למרות שזה הרצון של רוב הימניים". גפני מצהיר: "לא נאפשר הקמת קואליציה חדשה בלי כמה חוקים להסדרת מעמד מערכת המשפט, כולל פסקת ההתגברות".

    יו"ר יהדות התורה תוקף בריאיון גם את היועץ המשפטי לממשלה, על רקע התערבותו בנושאים פוליטיים שונים: "אני לא סומך על מנדלבליט. כשמנעתי מהמיסיונרים לקבל אישור סעיף 46 פה אחד, היועמ"ש התערב לטובתם נגד הכנסת וכתב 60 עמודים בעד המיסיון, ללא סיבה. מאז אני לא מדבר איתו. שיקול הדעת שלו מעוות לחלוטין".

    גפני מצהיר לאן מועדות פני מפלגתו: "אנחנו הולכים עם הימין ונתניהו, למרות שחצי מהעם שונא אותו שנאת מוות אבל אנחנו תומכים בנתניהו בגלל הימין המסורתי שנמצא בליכוד ולא אצל גדעון סער ועל כך אנחנו משלמים את המחיר. ברגע שנתנתק ממנו נפסיק לסבול מההסתה. מהסיבה הזו, אין שום משמעות למסמך הנאמנות לנתניהו. אנחנו נעשה מה שיורו גדולי ישראל".

    גפני מותח ביקורת גם על משרד הבריאות: "המדינה לא התנהלה נכון בשנת הקורונה. היה צריך להחזיר את מערכת החינוך מוקדם ובזהירות ולנהל נכון את הסיכונים. היה מצופה שאנשים יבקשו סליחה ממרן שר התורה על זה שכעת מקבלים את עמדתו בעניין פתיחת מערכת החינוך".

    לדברי יו"ר יהדות התורה: "הנציגות החרדית מגוייסת כולה לטובת הציבור החרדי במשבר הקורונה. אנשים שואלים אותי איפה אנחנו ואיך אנחנו נותנים לפגוע בציבור החרדי, ויש ששואלים למה אנחנו מתערבים, כי זה פיקוח נפש. יש פניות שזה תרתי דסתרי. אנחנו עובדים קשה לטובת כולם, במיוחד מול מקבלי ההחלטות שלא מכירים את הצרכים שלנו".



    0 תגובות