בג"ץ הגיור | הרב גלויברמן: "הרבי מלובביץ' התריע ובכה על זה בשיחות"

    אסתי פלד No Comments on בג"ץ הגיור | הרב גלויברמן: "הרבי מלובביץ' התריע ובכה על זה בשיחות"

    איש חסידות חב"ד, הרב יעקב גלויברמן בראיון לקול חי: "הרבי בכה על העניין הזה בשיחות. הרבי כתב על זה שעל פי התורה והמסורת של דורי דורות, יהודי הוא רק מי שנולד כהלכה. הרבי התריע ודיבר על זה עוד בשנת תשי"ט"

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איש חסידות חב"ד, הרב יעקב גלויברמן שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר על פסיקת הבג"ץ בנושא הגיור: "זהו יום עצוב לעם ישראל לשמוע שבית המשפט העליון של ישראל החליט לדקור את הציבור החרדי ואת היהדות בכלל".

    לדברי גלויברמן, כשנושא דומה הגיע לבג"ץ בעבר, השופטים לא היו תמימי דעים כמו אתמול: "פה אנחנו רואים שזה עבר ברוב כמעט מוחלט אצל השופטים. ב-1969 היה אחד שקראו לו בנימין שליט שהגיש בג"ץ לרשום את הילדים שלו כיהודים למרות שאשתו לא התגיירה כהלכה ובג"ץ אז קיבל את העתירה, אבל בהכרעת רוב – 5 הצביעו בעד ו-4 נגד".

    גלויברמן מספר על מאבקו של הרבי מלובביץ' בנושא: "הרבי צעק על אותם חברי כנסת שמדברים, כולם מתייפייפים מנסים להסביר לפה לשם. הרבי בכה על העניין הזה בשיחות. זה התחיל עוד כשבן גוריון שלח 50 רבנים כדי לתת לו איזו הצעה של כלשהי ולא את ההצעה של השר ניסים. הרבי כתב על זה שעל פי התורה והמסורת של דורי דורות, יהודי הוא רק מי שנולד כהלכה. הרבי התריע ודיבר על זה עוד בשנת תשי"ט. הרפורמים בארה"ב היו מגדולי התורמים של חב"ד, הם כתבו לרבי איך הוא יוצא נגדם כשהם תורמים לו, והוא לא התרשם והלך עם זה עד הסוף".

    "כשהוקמה ממשלת הימין של בגין ב-77 הייתה הזדמנות לתקן את החוק הזה ולא תיקנו", אומר גלויברמן.



    0 תגובות