דוד שפירא מרגש – "אמא שלי" | צפו

    ארי טננבוים No Comments on דוד שפירא מרגש – "אמא שלי" | צפו

    שירים על אמא תמיד מרגשים, תופסים אותנו מוכנים ומציפים כאילו נכתבו בדיוק בשבילנו | אבל ששומר מצוות מתכוון להיות החלוץ שמקדיש שיר ל…"שוויגער" – זה כבר מיוחד | דוד שפירא, זמר ויוצר משובח, מקדיש לחותנתו את אמא שלי לעילוי נשמתה, לרגל יום הזיכרון הראשון שלה | צפו

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שירים על אמא תמיד מרגשים, תופסים אותנו מוכנים ומציפים כאילו נכתבו בדיוק בשבילנו. אבל נראה שהאומן הזה, שומר מצוות מתכוון להיות החלוץ שמקדיש שיר ל…"שוויגער". דוד שפירא, זמר ויוצר משובח, מקדיש לחותנתו את אמא שלי לעילוי נשמתה, לרגל יום הזיכרון הראשון שלה.

    "איך אפשר להכניס את אמא לשיר אחד? מודה שבהתחלה פחדתי. ראשית כי אדם הוא עולם ומלואו וכי אמא זו מילה עם משמעות עצומה!, אני רוצה שהשיר יגע בכל אחד, בקשר שלו עם אמו ובהערכתו אליה. הלוואי ואגרום לכל מי ששומע את אמא שלי להתחבר למילים ולהוקיר לאמא שלו בתודה אמתית, כאילו אני מדבר מתוכו",
    החתן מציין כי זו לא עוד בלדה שקטה ועצובה, מעבר לאובדן הוא מציין בקצב את מי שאמא הייתה, שיר שמנסה לסכם אישה נפלאה אחת בטקסט מרגש ומוזיקה נוגעת. "אני כואב על האובדן של אמא שלי אך במקביל – מכיר טובה על כל רגע שהייתה בעולם הזה, שתרמה לנו ולכל מי שהיה סביבה. היא היוותה מודל לחיקוי עבורי ולא רק כאישה, אלא כאם יהודית". באשא עלקא בת משה הכהן הדמות הנערצת בשירו של דוד עלתה לישראל מקנזס סיטי, ללא רקע יהודי מקדים. היא חזרה בתשובה, עם 9 ילדים, שלחה את בעלה ללמוד תורה, ולא רק – היא גם 'חייכה את זה'.

    דוד מספר שחמותו שימשה כהשראה לכל המשפחה, לדעתו זהו צו השעה להוקיר לא רק לאמו תודה, אלא לכלל האימהות המסורות שאתגרו את עצמן מעבר לשגרה בתקופה האחרונה מעבר לשעות בימים רגילים, לפני פרוץ המגיפה, על כך מגיעה להן תודה נוספת ואפילו שיר שנכתב בשבילן. "הכול בזכותך הולך עם דמותך" זהו מוטיב המחץ בשיר החדש והוא פונה לכל אם בישראל, לכל בן ובת בפניה אישית ולהכרת הטוב למי שהביאה להם עולם ומלואו.

    זוהי אמא.

    מילים: מרים ישראלי. לחן: איצי ברי. עיבוד והפקה מוזיקלית: אלי קליין & איצי ברי



    0 תגובות