האג: נפתח בחקירה על פשעי מלחמה בעזה וביו"ש; נתניהו: "ישראל תחת התקפה"

    איתי גדסי No Comments on האג: נפתח בחקירה על פשעי מלחמה בעזה וביו"ש; נתניהו: "ישראל תחת התקפה"

    התובעת המוסלמית בהאג פאטו בנסודה הודיעה על פתיחה בחקירה כנגד ישראל בעוון פשעי מלחמה, בזמן צוק איתן שבוצעו בעזה וביו"ש | במועצת יש"ע הגיבו להודעה ואמרו: "יש להחיל את הריבונות לאלתר על כל שטחי C כדי שלא יהיה ספק לגבי מעמד ההתיישבות ביהודה ושומרון"

    יו"ש צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האנטישמיות הסדרתית. התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי, המוסלמית פאטו בנסודה, הודיעה היום (רביעי) על פתיחת חקירה בעניין פשעי מלחמה שבוצעו כביכול בעזה וביהודה ושומרון מ-13 ביוני 2014, זמן קצר לפני פתיחת מבצע צוק איתן.

    כזכור בתחילת שנה הודיעו השופטים בבית הדין בהאג כי על סמך חוות דעתה, יש אפשרות לפתוח בחקירה פלילית נגד שראל בגין ביצוע פשעי מלחמה בעזה, ירושלים ויו"ש.

    ראש הממשלה ‏נתניהו אמר בתגובה להחלטה: "ישראל נמצאת תחת התקפה היום. בית הדין המוטה בהאג קיבל היום החלטה שהיא תמצית האנטישמיות ותמצית הצביעות. הוא קבע שחיילנו הגיבורים שנלחמים כנגד הטרוריסטים האכזרים ביותר עלי אדמות, דווקא הם פושעי מלחמה".

    עוד הוסיף ראש הממשלה, "בית הדין שהוקם למנוע הישנות מעשי הזוועה של הנאצים שביצעו ביהודים נלחם במדינה היהודית. בית הדין לא אומר מילה נגד איראן וסוריה שמחוללות פשעי מלחמה אמיתיים. נילחם על האמת עד שנבטל את ההחלטה השערורייתית הזו".

    מועצת יש"ע הגיבה להודעה של בית הדין הבינלאומי בהאג ואמרה: "בית הדין בהאג הוכיח היום שאין לו שום רצון להביא צדק, אלא להלך אימים על מדינת ישראל. ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן היא חוקית וכל יישוב שנמצא בשטחה עומד בכל התקנות".

    במועתצת ש"ע תקפו את ההחלטה ואמרו, "האנטישמיות שמובילה את בית המשפט הבינלאומי בהאג, היא עוד חלק בשרשרת ארוכה של מעשיות שרחוקות מהמציאות. אנו ממליצים לשופטים במגדל השן לרדת לכאן, לראות את חייהם של המתיישבים ושל הפלסטינים ולהבין עד כמה ההתיישבות הועילה לחיי השגרה של האוכלוסייה הערבית".

    במועצת יש"ע הבהירו "אנו מצפים מראשי המדינה לעמוד בעוז מול הקולות האלה. יש להחיל את הריבונות לאלתר על כל שטחי C כדי שלא יהיה ספק לגבי מעמד ההתיישבות ביהודה ושומרון ולאשר בנייה נרחבת בכל מרחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. רק כך נוכל להראות לכל העולם שאנו בטוחים בצדקת דרכנו ושאנו לא מפחדים מאיומי סרק".

    מהציונות הדתית נמסר בתגובה להחלטת בית הדין בהאג: "שוב החלטה של פוליטיקאים בגלימות. שום החלטה אנטישמית לא תצליח לנתק את הקשר היהודי וההיסטורי של עם ישראל לאדמתו בכל מרחבי ישראל וביהודה ושומרון בפרט".

    בציונות הדתית הבהירו, "בעז"ה אחרי הבחירות נקים ממשלת ימין אמיתית שתמשיך לדאוג שיהודים יתיישבו ביו״ש כפי שעשו אלפי שנים. על אפם וחמתם של שונאי ישראל נסדיר את ההתיישבות הצעירה ונחיל ריבונות ואף חקירה אנטישמית לא תמנע זאת".

    מתנועת "אם תרצו" נמסר בתגובה להחלטת ביה"ד הבינ"ל בהאג: "החלטה סהרורית זו הגיעה בזכות אותם ארגוני הדה לגיטימציה הפועלים נגד ישראל בזירה הבינ"ל כמו "שוברים שתיקה", "עדאלה" ו-"בצלם".

    עוד הוסיפו, "יש להוקיע מכל וכל את הארגונים הפועלים במימון ממשלות זרות נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל ועל הממשלה הבאה החובה למסות את הארגונים שעיקר המימון שלהם ממשלות זרות ובכך לצמצם את האינטרס של הממשלות הזרות לחתור תחת הדמוקרטיה הישראלית. מדובר בהחלטה אנטישמית שהקשר בינה לבין המציאות לא קיים".



    0 תגובות