מתנדבי זק"א ת"א עלו לבקש את סליחת הנפטרים

    קלמן טלר No Comments on מתנדבי זק"א ת"א עלו לבקש את סליחת הנפטרים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום ז' באדר, יום פטירתו של משה רבנו ע"ה, נוהגים אנשי גמילות חסד של אמת להתענות ולעלות אל בתי העלמין בכדי לבקש את סליחת הנפטרים אם לא נהגו בהם כראוי.

    מתנדבי זק"א תל אביב סניף חולון בת ים עלו לקברי הנפטרים בבית העלמין הישן בחולון, וקיימו  ביום מסוגל זה תפילה מיוחדת על ציונו של בעל הניסים רבי ניסים יונה זצ"ל, מקום קברו של ר' ניסים  הפך לתל ציון שרבים מגיעים מקרוב ומרחוק כדי להתפלל על ציונו ומספרים על ניסים ומופתים שראו לאחר תפילה על קברו.

    המקום התגלה בשנים האחרונות מסיפורי ישועות וניסים שאנשים מספרים. מקובל לומר במקום את המזמור 'תפילה לעני' בכוונה לעילוי נשמתו של רבי ניסים יונה זצ"ל שידע בחייו קושי בדידות מחסור ועוני רב,  ואולי דווקא בשל כך מקום קברו מסוגל לישועה.

    על חשיבותה של תפילת העני, פרק ק"ב בתהילים, כבר מוזכר בזוהר הקדוש (זהר חלק א' קסח:, חלק ב' פו:) "שלושה כתוב בהם תפילה: משה רבנו (תפילה למשה), דוד המלך (תפילה לדוד) והעני (תפילה לעני). ועל כך כתוב בזוהר הקדוש: תפילת העני, היא קודמת ל'תפילה למשה' וקודמת ל'תפילה לדוד' וקודמת לשאר כל התפילות בעולם ובוקעת את כל השערים והרקיעים ועולה עד כסא הכבוד! וכל כך למה? משום שהעני הוא 'שבור לב', ולמדנו כי קרוב ה' לנשברי לב".

    השנה, בשל העובדה שתאריך ז' אדר חל ביום שישי, הוקדם יום התענית ליום חמישי, כאשר בסיום היום התקיימה סעודה למתנדבים שהתענו במשך היום, בכפוף להנחיות.

    כמו כן, מתנדבי זק"א ת"א בסניף ב"ב, עלו לקברי הנפטרים בבית העלמין זיכרון מאיר בני ברק, התפללו וביקשו את סליחתם של הנפטרים פן נהגו בהם שלא בכבוד. על ציונו של רבי ניסים זצ"ל בחולון מתקיימים בערבי חודשים ומועדים מיוחדים מעמדי תפילה לרבים.

     

     

     



    0 תגובות