לוחם בחטיבת הקומנדו הותקף במהלך ניווט ונשקו האישי נחטף

    קובי פינקלר No Comments on לוחם בחטיבת הקומנדו הותקף במהלך ניווט ונשקו האישי נחטף
    לוחמים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראשוני: במהלך אימון צבאי הלילה (חמישי) בגליל, לוחם מבית הספר לקומנדו שהיה בתרגיל ניווט הגיע לאזור שפרעם בשעה 3:00, והבחין ברכב חשוד עם שתי דמויות, המגיעות מאחוריו על ציר העפר שעליו הלך, פתאום הרכב עצר ליד החייל ושאל אותו אם הוא צריך טרמפ, בתגובה החייל המשיך להתקדם.

    לפתע, הרכב עושה חצי סיבוב מלפני החייל ועוצר בצורה אנכית אליו, החייל ממשיך להתקדם ולא מתייחס להפרעה במהלך התרגיל. לאחר הליכה של 300 מטר, החייל מבחין בשתי הדמויות החשודות אשר נמצאו ברכב כשהם מתקדמות אליו מאחור.

    השניים מזנקים לעבר החייל תוך כדי שמנסים לחטוף את נשקו האישי. החל מאבק אלים בין החשודים ללוחם, במהלך המאבק משליך הלוחם את המחסנית לשיחים שבצידי הכביש.

    לאחר חמש דקות לערך של המאבק האלים, הלוחם נאבק בחשודים, אך אחת מהן מצליחה לקחת לחייל את הנשק. הדמויות נעלמות מיד עם הנשק ונמלטות עם הרכב מהמקום. החייל לוחץ מיד על לחצן המצוקה.

    מפקד הצוות של הלוחם שומע את הקריאה לעזרה דרך הדרורית איתה התקשר הלוחם, בתגובה מפקד הצוות ומפקד הפלוגה פורקים רגלית ורצים לעבר מקום הלוחם. מפקד הפלוגה ממשיך בריצה לעבר החייל, במקביל מפקד הצוות ממהר להביא את רכב הפינוי מהנס.

    מפקד הפלוגה פותח בסריקות בשטח, ומזעיק את המשטרה, כלל הכוחות הצטרפו לסריקות בשטח.

    ממצאי התחקיר הראשונים מלמדים, כי החייל כבר עלה בקשר לאחר שהרכב החשוד התקדם לעברו, אך החפ"ק לא קיבל את ההודעה. בזירה נמצאו מצפן, סוללה לקשר ו2 קליעים. במהלך המאבק בין החייל לדמויות, נחבל הלוחם בפניו וביד וטופל מיד בזירה.

    על רקע האירוע החריג דיבר היום (חמישי) הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי במסגרת הערכת המצב המטכ״לית וציין כי מדובר באירוע חמור בו נחצה קו אדום. הרמטכ״ל אמר כי צה״ל ימשיך לפעול בשיתוף משטרת ישראל וגופי הביטחון על מנת לקדם את הטיפול המערכתי בתחום ולמצות את הדין עם העבריינים באירוע.



    0 תגובות