היועמ"ש לרוה"מ: לפעול למינוי שרים קבועים במקום מ"מ

    ישראל רובין No Comments on היועמ"ש לרוה"מ: לפעול למינוי שרים קבועים במקום מ"מ

    היועמ"ש מנדלבליט לרוה"מ ולרוה"מ החליפי: יש למנות בדחיפות שרים למשרדי התקשורת, המשפטים, משאבי המים, המשרד לשיוויון חברתי ומשרד המדע בשל פקיעת כהונת ממלאי המקום במשרדים

    היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה היום (חמישי) במכתב לראש הממשלה נתניהו ולראש הממשלה החליפי בני גנץ, על רקע פקיעת כהונתם של שרים בממשלה המכהנים במילוי מקום. מנדלבליט דרש מראש הממשלה למנות בהקדם שרים למשרדים אלו.

    "כידוע, בחודשים האחרונים, התקיימו חילופי גברי באיוש תפקידיהם של חברי ממשלה שונים, כאשר במקומם של מרבית השרים שסיימו תפקידם בתקופה זו, באו שרים אחרים על דרך מילוי מקום", כתב היועמ"ש.

    "בהתאם לסעיף 24 לחוק-יסוד: הממשלה תקופת מילוי המקום של שר במקום שר שחדל לכהן, לא תעלה על שלושה חודשים. תקופה זו נמנית ממועד החדילה של כהונת השר ולא ניתן להאריכה. לפיכך, בחלוף תקופת מילוי המקום כאמור יש צורך למנות שר קבוע למשרד, בין על דרך צירוף שר נוסף ובין בדרך של שינוי חלוקת התפקידים בין השרים המכהנים. שתי הדרכים מחייבות אישור של מליאת הכנסת".

    "לענייננו, מדובר במשרדים הבאים: משרד התקשורת, משרד משאבי המים, משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה. משרד המשפטים, המשרד לשוויון חברתי ומשרד המדע והטכנולוגיה".

    מנדלבליט מזהיר: "פקיעת כהונתם של שרים אלו, ללא מינוי שר קבוע תחתיהם, תביא למצב חריג ומוקשה מבחינה משטרית, שבו המשרדים האמורים יוותרו ללא שר מכהן. כתוצאה מכך, סמכויות רבות המוקנות לשרים הנזכרים לעיל, בהן סמכויות חשובות ומשמעותיות, ייוותרו ללא כל גורם אשר יוכל להפעילן. מדובר בסמכויות סטטוטוריות הנתונות לשרים, לרבות סמכויות מכות החקיקה להתמודדות עם נגיף הקורונה, ועוד. כן מדובר בסמכויות הנובעות מכהונת השר כחבר ממשלה, לרבות הגשת הצעות חוק, הצעות החלטה, הגשת עררים; סמכויות ניהוליות שוטפות הדרושות לצורך פעילותו התקינה של המשרד; סמכויות הנובעות מתקנון עבודת הממשלה או מתקנון הכנסת ועוד".

    "על מנת להימנע מהפגיעה המהותית הצפויה מכך בפעילות הממשלה והמשרדים, וכתוצאה מכך – באינטרסים ציבוריים כבדי משקל, אבקש להדגיש בפניכם את הצורך החיוני בקידום מינויים של שרים קבועים במקומם של השרים המכהנים כיום במילוי מקום במשרדים האמורים, ככל הניתן עובר לפקיעת כהונתם של שרים אלו".

    בעקבות מכתבו של היועמ"ש, פנה ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, לראש הממשלה נתניהו ודרש ממנו לעלות כבר בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון, את מינויו הקבוע של חבר הכנסת איתן גינזבורג לשר התקשורת "על מנת למנוע שיתוק קשה שיפגע באזרחי ישראל וייצור ואקום שלטוני".



    0 תגובות