גנץ על זיהום הנפט: "לא מוציא מכלל אפשרות שזה נעשה בכוונה"

    איתי גדסי No Comments on גנץ על זיהום הנפט: "לא מוציא מכלל אפשרות שזה נעשה בכוונה"

    יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בשיחה בפני מאות מפעילי המפלגה בזום, התייחס חשף כי למרות ההסכם הקואליציוני עם ראה"מ נתניהו הודיע לו מספר שבועות לאחר הקמת הממשלה, "לא אסכים שיהיה סיפוח חד צדדי"

    בני גנץ צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ, קיים ביום שישי האחרון, התייחס באירוע בזום למאות מפעילי המפלגה, לכניסתו לקואליציית נתניהו ואמר, "לא רציתי להשאיר לנתניהו את השליטה במדינת ישראל. זה לא היה ויתור לנתניהו. לקחתי לו חצי ממשלה".

    גנץ חשף כי למרות שחתם בהסכם הקואליציוני על התמיכה בהחלת הריבונות, מספר שבועות אחרי הכניסה לממשלה, אמר לנתניהו שיש שני תחומים שבהם אני לא יסכים אתו ויפעל נגדו: "לא אסכים שיהיה סיפוח חד צדדי ולא אסכים לפגיעה במערכת המשפט".

    יו"ר כחול לבן הזהיר בדבריו כי "בממשלה, הוא ימנה את אוחנה לשר המשפטים, בן גביר יהיה יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט ויפטר את היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה".

    גנץ הבהיר את הקווים שלו להתנהלות מול האג: "ישראל צריכה לעמוד בקשר עם בית הדין בהאג ולפעול מולו, אבל לא לשתף איתו פעולה".

    גנץ נשאל לגבי הטענה שהפגיעה הסביבתית של כתם הנפט היא פיגוע איראני ואמר: "זו קודם כל פגיעה סביבתית חמורה. בשלב זה, אי אפשר להוכיח מבחינה מודיעינית שזה היה פיגוע. אנחנו חוקרים את העניין הזה, אני לא מוציא מכלל אפשרות שזה נעשה בכוונה, אבל בשלב זה אי אפשר לקבוע שזה היה בכוונת מכוון".

    גנץ נשאל לגבי אמירתו של ראש המוסד הבוקר שישראל פעלה באופן שגוי מול האמריקאים: "בהסכם מ-2015 היו חורים ולחזור אליו בשלב הזה, זה דבר לא נכון. צריך להגיע להסכם יותר טוב מבחינת כמה אלמנטים: מניעת פיתוח והעשרה, מנגנוני פיקוח רציניים, מניעת מעורבות של האיראנים במרחבים אחרים במזרח התיכון".

    שר הביטחון הבהיר כי "כדי שזה יקרה צריך להפעיל לחצים מתמשכים על איראן כדי להגיע להסכם נכון יותר. אסור להתבלבל- איראן היא בעיה עולמית, אחר כך היא בעיה אזורית ובסוף אתגר ביטחוני למדינת ישראל. בכל מקרה, ישראל שומרת לעצמה את היכול לפעול כנגד איראן בכל נקודת זמן, בכל טווח ומול כל מטרה שנצטרך".



    0 תגובות