חלוקת הקמחא דפיסחא הגדולה בעולם של עונג שבת ויו"ט ומשפחת רכניץ יצאה לדרך

    ארי טננבוים No Comments on חלוקת הקמחא דפיסחא הגדולה בעולם של עונג שבת ויו"ט ומשפחת רכניץ יצאה לדרך

    שר החסד הר"ר אפרים שטרן : "לא אוכל ליכנס לחג הפסח כשמשפחות רבות לא קיבלו מצרכים לחג ואין להם מאיפה" | כל הפרטים

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יום הבחירות אמנם, אבל הזכויות שעולם התורה זקוק ביום זה, בודאי יעמדו גם בזכות החסד של חלוקת קמחא דפיסחא שע"י ארגון החסד 'עונג שבת ויו"ט' בראשות הר"ר אפרים שטרן -ומשפחת רכניץ המתקיים היום בי-ם.

    משעות הבוקר המוקדמות החל מבצע חלוקת הקמחא דפיסחא הגדול בעולם ל 15,000 משפחות כדי שיוכלו ליכנס לחג מתוך שמחה.

    דובר הארגון מנדי צימעט מספר לכתבינו בנצי ליזרוביץ על החלוקה הגדולה וההיערכות לכך: ההיערכות שלנו מתחילה בעצם יום לאחר כל החלוקות : בי-ם, בית שמש ובמקומות נוספים. אז יושבים ולומדים מה היה ומה יש לשפר לשנה הבאה. השנה, שנה קשה עברה על כולם בשל נגיף הקורונה. אלפי בקשות חדשות הגיעו לארגון ובעצם מחנוכה יושבים כולם על כל שם ושם לאישור הבקשה. השנה החליט הר"ר אפרים שטרן המכונה שר החסד לעשות שינוי בחלוקת הבשר . מאחרי חג הסוכות הוא התחיל לייבא לארץ בהמות לעשות שחיטה עצמית. חילקנו 750 טון בשר בקר עם החלקים המשובחים ביותר. אסאדו, כתף, שריר ועוד. מבחינתו זו הצלחה כבירה לשמחת חג אמיתית.

    125,000 מיץ ענבים בייצור מיוחד של יקבי ציון ע"י ר' יוסי שור.

    50 טון מצות, 2,500,000 ביצים, מאות טונות של פירות וירקות.

    החלוקה השנה מתקיימת במתכונה זהה לשנה שעברה . אשתקד עת התחיל הקורונה היתה דאגה אמיתית אם ואיך יקיימו את החלוקה . מנהל החלוקה התייעץ עם רבו כ"ק האדמור מתולדות אהרן שהורה לעשות את כל המאמצים לקיים את החלוקה. "אי אפשר להשאיר אלפי משפחות ללא מצרכים לחג " אמר האדמור. ואכן לאחר מחשבה ובסיוע ראה"ע משה ליאון וסגניו , נמצא מתחם הרכבת במלחה כמקום מתאים בשיטת "העמס וסע".

    מאות סדרנים עמלים מס' ימים להכשיר את המקום לחלוקה ללא הסתובבות בשטח. הרכב שמגיע מגיש לסדרן מהחלון את פתק החלוקה, לאחר חתימה על הפתק נפתח הבג'ז הרכב נוסע מתחנה לתחנה והעובדים מעמיסים לרכב את סל החלוקה. הרכב יוצא מהשטח תוך 2 דק' ללא המתנה מיותרת. ביציאה עומד הר"ר אפרים שטרן שר החסד של החלוקה , בנו הבחור החתן יענקי שטרן שברגע  אחד נכנס לנעלי אביו בכל הקשור לחסד ונתינה עד אין סוף, ונציגי משפחת רכניץ. האנשים אומרים לו "תודה רבה, שכוייח" ואז הוא משיב להם: תודה רבה לך שהסכמת לקחת. זה האיש הרב שטרן ומשפ' שכבר שבועות ארוכים מדירים שינה מעיניהם כדי לשמח משפחות לחג.

    הבוקר הגיע למקום גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס שליט"א שבגילו (מעל 90) טרח לבוא כדי לראות מקרוב את החלוקה, לתמוך ולברך את המנהלים. הוא התעקש לצאת מרכבו כשהוא נתמך ע"י מקורביו וצעד לכל אורך המסלול כדי לראות מקרוב את כל החלוקה.

    מנדי צימעט מספר כי הר"ר אפרים שטרן התבטא "לא אוכל להכניס את החג כל עוד יש משפחות שלא קיבלו מצרכים" וזו התוצאה 15,000 משפחות יוכלו לחייך ולחגוג את החג בשמחה.

    אין ספק כי העוה"ב והזכויות של הרב שטרן ומשפ' ומשפחת רכניץ הם גדולים . כאן מציינים בפניי גם מנדי צימעט וגם יענקי שטרן כי צריך להודות למשטרת ירושלים ולאגף התנועה על הסיוע והעזרה ביום החלוקה ועוד הרבה לפני כן. בישיבות איתם הם היו אוזן קשבת לכל הצרכים כדי שהחלוקה תצא לפועל כמו שצריך.



    0 תגובות