היום: הנשיא יקבל את תוצאות הבחירות לקראת סבב ההתייעצויות

    איתי גדסי No Comments on היום: הנשיא יקבל את תוצאות הבחירות לקראת סבב ההתייעצויות

    לקראת סבב ההתייעצויות עם הסיעות שיחל ביום שני הבא: נשיא המדינה יקבל היום את תוצאות הבחירות באופן רשמי מוועדת הבחירות | האם לפיד יוותר לבנט על ראשות הממשלה בשל העובדה שהוא בעל סיכויים לאחד תחתיו יותר סיעות?

    נשיא המדינה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה, ראובן ריבלין יקבל היום (רביעי) מוועדת הבחירות המרכזית את תוצאות הבחירות הרשמיות, לקראת סבב ההתייעצויות שיקיים עם הסיעות הנבחרות לכנסת במטרה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מהמועמדים.

    ברקע, מחלוקות בין סער ללפיד שיקבעו על מי תוטל ראשונה מלאכת הרכבת הממשלה, האם על יו"ר ימינה נפתלי בנט, שאינו מוחרם על ידי הסיעות החרדיות, או על יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

    גורמים ביש עתיד רומזים כי לפיד יהיה מוכן לאפשר לבנט להיות הראשון ברוטציה לתפקיד ראש הממשלה – ומוכן לוויתורים מפליגים נוספים כדי להחליף את שלטון נתניהו.

    עם זאת, בעיתון ידיעות אחרונות צוטט הבוקר לפיד כחושש מצעד כזה מחשש שבנט ילך עם נתניהו. "לפיד יהיה מוכן לוותר על הרוטציה, אבל בנט צריך להודיע שהוא מצטרף", צוטטו הגורמים.

    אמש קרא יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ללפיד "לוותר על האגו".

    בתוך כך, בכיר במפלגת רע"מ אומר כי המפלגה בראשות ח"כ עבאס קיבלה החלטה עקרונית לתמוך מבחוץ בקואליציה בראשות בנימין נתניהו. עם זאת הבהיר הגורם – כי ההחלטה לתמוך בנתניהו עשויה להשתנות אם דרישותיה של רע"מ לא ייענו.

    הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית אומר כי על גדעון סער לוותר על הבטחתו שלא לשבת בממשלה עם נתניהו. בראיון בגלי צה"ל הבוקר אמר הרב דרוקמן "העם אמר אחרת ממנו. העם נתן אמון לנתניהו". הרב משוכנע גם כי בנט לא ילך עם יאיר לפיד. לדבריו, הוא לא מאמין שמפלגת הציונות הדתית תשב בממשלה יחד עם רע"מ.



    0 תגובות