בכירי הליכוד תוקפים: "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות"

    איתי גדסי No Comments on בכירי הליכוד תוקפים: "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות"

    על רקע דבריו של הנשיא בנושא הרכבת הממשלה, בכירי הליכוד תוקפים: "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות. אסור לו להיות שחקן פוליטי" | בית הנשיא בתגובה: "הדברים אינם מוסיפים כבוד לאומרם ומוטב היה שלא יאמרו"

    Justice Minister Ayelet Shaked (R), Israeli Minister of Tourism Yariv Levin (L) and Likud Knesset Member Amir Ohana (C) attend a House committee meeting at the Knesset, the Israeli parliament in Jerusalem on July 26, 2017. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ???? ????? ???? ???? ????? ??? ?? ??????? ???? ????? ???? ???? ??? ????? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכירי מפלגת הליכוד עולים להתקפה על רקע דבריו של נשיא המדינה, שאמר כי יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד בעל מרב הסיכויים להקים ממשלה ולאו דווקא על המועמד בעל מספר הממליצים הגבוה.

    בהודעה משותפת שהוציאו לפני זמן קצר יו"ר הכנסת יריב לוין, שר האנרגיה יובל שטייניץ והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, כתבו בכירי המפלגה, כי "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות". לדבריהם "אסור לו להיות שחקן פוליטי".

    הבכירים הוסיפו וטענו כי "מאז הקמת המדינה כל נשיאי ישראל נתנו את ההזדמנות הראשונה להרכבת הממשלה למועמד שקיבל את מספר הממליצים הגדול ביותר – וכך צריך להיות גם הפעם".

    בבית הנשיא השיבו למתקפה ובהודעה מטעמם, נכתב "הדברים שהופנו כלפי הנשיא על ידי שרים ויו"ר הכנסת, אינם מוסיפים כבוד לאומרם ומוטב היה להם, שלא יאמרו. כפי שאמר לפני שעה קלה נשיא המדינה, השיקול המרכזי שינחה אותו בבחירת המועמד עליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, הוא סיכוייו של המועמד להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. כך עשו כל נשיאי ישראל לדורותיהם וכך פעל הנשיא בכל מערכות הבחירות הקודמות".

    יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף גם הוא את ההשתלחות בנשיא: "התקפת הליכוד על נשיא המדינה היא הוכחה נוספת שיש שתי אפשרויות: או המשך שלטונו של נתניהו והתקפה פרועה על מוסדות המדינה או הצטרפות לגוש השינוי והחלפת השלטון".

    יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הגיב למתקפה של שרי הליכוד: "‏ההתקפה הפרועה של הליכוד על נשיא המדינה ימים לפני החלטתו לפי סמכותו הקבועה בחוק היא שלב נוסף במערכה שמנהל נתניהו נגד כל סמלי וסממני הממלכתיות. נתניהו מעוניין בשלטון מוחלט ונצחי תוך רמיסת כל מערכות המדינה. הגיע הזמן שיזוז הצידה ויאפשר לישראל לחזור לעצמה".

    בתוך כך, נמשכים המגעים להרכבת ממשלה בגוש 'רק לא ביבי': יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ייפגשו היום שוב, וידברו על האפשרויות העומדות על הפרק.



    0 תגובות