סער מאשים את בנט ולפיד בכישלון: "היהירות של שניהם מנעה הענקת מנדט"

    איתי גדסי No Comments on סער מאשים את בנט ולפיד בכישלון: "היהירות של שניהם מנעה הענקת מנדט"

    בתום סבב ההתייעצויות בבית הנשיא, נראה כי ראש הממשלה נתניהו יקבל את המנדט להקמת ממשלה, שכרגע אין לו 61 בשביל הקמתה | סער מאשים את בנט ולפיד בכך שלא המליץ על לפיד | הרשימה המשותפת הייתה מוכנה להמליץ על לפיד אם סער היה ממליץ | וההתקפה של פריג' על בנט לאור דרישותיו לממשלת לפיד

    לפיד ובנט צילום: איזק הררי, פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שיו"ר יש עתיד והמועמד לראשות הממשלה יאיר לפיד, הודיע אמש כי הוא מוכן לתת ליו"ר ימינה נפתלי בנט את ראשות הממשלה במסגרת הסכם רוטציה והקמת ממשלה משותפת, נפתלי בנט ימסור היום (שלישי) בשעה 14:00 הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת סיעת ימינה בכנסת.

    לאחר הכשלת קבלת המנדט ללפיד ע"י תקווה חדשה, האשים סער את לפיד ובנט באי המלצתו, לטענתו "היהירות הבלתי נסבלת של בנט ולפיד מנעה אתמול את הענקת המנדט" כך מדווח עמית סגל.

    יש לציין כי ייתכן ומדובר במשבר ייזום ע"י המפלגות שכבר עכשיו מראות שהם מעוניינות בהחלפת נתניהו בכל מחיר. הערכה היא כי תקווה חדשה, ימינה ויש עתיד מחכות לכישלון של נתניהו בהקמת ממשלה, ואז תינתן להם הלגיטימיות הציבורית להקמת ממשלת שמאל ערבים עם בנט וסער.

    ‏בכירים ברשימה המשותפת הבהירו אמש לאחר שלא המליצו על לפיד: "אם סער ישנה את עמדתו וימליץ על לפיד ‏בכירים ברשימה המשותפת: אם סער ישנה את עמדתו וימליץ על לפיד להרכבת הממשלה – נתקשר לריבלין ונבקש להמליץ עליו".

    לאחר פרסום בתקשורת כי בנט דורש כי בממשלת לפיד, יישארו התיקים הרגישים אצל הימין והוא ישלוט בקבלת ההחלטות. הגיב לכך ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ וכתב, "ועל זה נאמר, נפתלי בנט תירגע! מרוב דרישות, בסוף תמצא את עצמך שוב מתחת לאחוז החסימה. אנחנו רוצים להחליף את נתניהו, אבל מי שמגזים במחיר, עלול לגלות שוויתרו על הסחורה שלו".

    לפיד הודיע אמש: "הצעתי לבנט שנקים יחד ממשלת אחדות והוא יהיה ראשון ברוטציה. זה מה שהמדינה זקוקה לו עכשיו. הישראלים צריכים לראות שהמנהיגים שלהם יודעים לשתף פעולה".

    לפיד תקף את נתניהו והשותפים לקואליציה שלו, "נתניהו ינסה עכשיו בכל כוחו לפרק אתכם. הוא יחפש עריקים, הוא יחפש לפרק מפלגות. אל תתנו לו. אין לו ממשלה. אין לו רוב. הוא שבוי בידי הקיצוניים".

    יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן אמר אמש בפגישתו עם הנשיא לאחר שהמליץ על לפיד, "הגענו למצב של דמוקרטיה הפוכה. מפלגות עם מעט מנדטים מכתיבות את סדר היום. תם עידן שלשתי המפלגות הגדולות יש למעלה מ61 מנדטים".

     

     



    0 תגובות