סוף להסתה: אייכלר הגיש הצעת חוק למניעת הסתה כנגד חרדים בתקשורת

    אבי רבינא No Comments on סוף להסתה: אייכלר הגיש הצעת חוק למניעת הסתה כנגד חרדים בתקשורת

    לאחר מערכת בחירות ארסית ומסוכנת כנגד הציבור החרדי, ח"כ ישראל אייכלר הגיש הצעה לתיקון חוק לשון הרע, שתאסור על ביזוי אדם על רקע זהותו המגזרית או החברתית. למעשה החוק בא למנוע דברי הסתה פרועה כנגד הציבור החרדי בתקשורת

    ישראל אייכלר צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות ההסתה החמורה נגד הציבור החרדי בשנת הקורונה וערב הבחירות, הגיש ח"כ ישראל אייכלר הצעת חוק תיקון לשון הרע, שתאסור על ביזוי אדם על רקע זהותו המגזרית או החברתית.

    לפי הצעת החוק, כשם שאדם שנפגע מלשון הרע יכול לתבוע את הפוגע גם ללא הוכחת נזק, כך תוכל קבוצה לתבוע את מי שפגע בה, גם אם לא הוכח נזק ישיר. למשל, על פי ההצעה יהיה אסור לומר "החרדים מפיצים קורונה" או להזכיר כי "העבריין הוא חרדי".

    ח"כ אייכלר הסביר את הצעתו: "הצעת החוק נועדה לשים סוף ללשון הרע וההסתה התקשורתית הקבועה נגד הציבור החרדי. לפי הצעת החוק, כלי התקשורת יצטרכו להיזהר בדבריהם גם כאשר הם מכלילים את החברה החרדית, או כל חברה אחרת, בלשון הרע".

    בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי התיקון המוצע נועד להבהיר שביזוי אדם באזכור השתייכותו החברתית אסור בחוק. מטרת החוק "לשרש דעות קדומות ולהגן על כבודם של אנשים מקבוצות אוכלוסייה שונות, כגון קבוצת האוכלוסייה החרדית, קבוצת הציונות הדתית, קבוצת תושבי יהודה ושומרון, קבוצת הלומדים במוסדות לימודיים ועוד".



    0 תגובות