השר ליצמן: "מעריך שיהיו בחירות חמישיות"

    ישראל רובין 1 Comment on השר ליצמן: "מעריך שיהיו בחירות חמישיות"

    שר השיכון ליצמן בריאיון ל'קול חי': "ההרגשה שלי שהולך להיות בחירות חמישיות" | ליצמן הסביר מדוע תומכים בנתניהו: "גם מצד הכרת הטוב, גם הבטחה לבוחר והוא גם היחיד שיכול להקים ממשלת ימין בלי לפיד וליברמן שפסולים מבחינתנו"

    יעקב ליצמן צילום: פלאש 90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    שר השיכון יעקב ליצמן מעריך שישראל תלך לבחירות נוספות: "אני אומר כל הזמן שההרגשה שלי שהולך להיות בחירות חמישיות. אף אחד לא אומר שזה בסדר אבל זו עובדה".

    בריאיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית מסביר ליצמן מדוע יהדות התורה הולכת עם נתניהו: "מצד הכרת הטוב לנתניהו צריך ללכת איתו. הוא זה שביטל לנו את כל הגזירות, למרות שהיה חלק מהם בהתחלה, אבל הוא חזר בו וקיבלנו את זה. העיקרון שלי הוא ממשלה בלי לפיד ובלי ליברמן. נתניהו היחיד שיכול לעשות את זה. בנוסף, הבטחנו לבוחר שהולכים איתו".

    "ליברמן כל הזמן מסית נגדנו", מוסיף ליצמן "ואת המכות של לפיד לקח לנו כמה שנים לתקן. לפיד חיפש לבטל כל תקציב לחרדים במשרד האוצר".

    ליצמן התייחס לאפשרות של ממשלה בתמיכת רע"מ ולא שלל את האפשרות: "ביבי ימני לא פחות ממני אז מה שהוא יוביל אליו נראה ונחליט. אם תהיה שאלה, נשאל את גדולי הדור". ביחס להתבטאויות של סגן השר פרוש, אמר ליצמן כי "אין שום הבדל ביני לפרוש כי שנינו כפופים לאותם גדולי התורה".

    ליצמן סיפר כי הוא אינו מצליח להוביל מהלכים במשרד השיכון: "היום אני מכיר את משרד השיכון. אני פשוט לא יכול לעשות כלום. היועץ המשפטי של המשרד חסם לי מהלכים. לא בגלל בחירות. היום היועצים המשפטיים שולטים במשרדים". בנוסף, אומר ליצמן "כשאין תקציב אי אפשר לעשות שום דבר".

    במקרה של בחירות חמישיות: "אני מקווה שכל אלו שנתנו יד לסמוטריץ' במגזר החרדי יחזרו בהם", אומר ליצמן. "אנחנו עשינו את המקסימום מצידנו לטובת הציבור החרדי. לא כל דבר תלוי בנו. לסמוטריץ' אין דעת תורה. אי אפשר להחליט לבד להקים ממשלות, לפרק ממשלות. לי יש הצבעות, לא בחירות".

    ליצמן נשאל לגבי התנהלותו של נשיא המדינה: "לא אהבתי את מה שריבלין עשה, אבל הוא עושה את עבודתו".

    ביחס להתפטרותו בעבר אמר השר: "התפטרתי מתפקיד השר, כי סגרו את בתי הכנסת. מקווה שמה שמספרים על מירון לא יתקיים, זה נורא ואיום". עוד אמר ליצמן בריאיון: "אמרתי על הפרויקטורים שהם לא בסדר. נתניהו גם בענין, אבל הוא פועל על פי היועצים. כעסתי כשהוא שיקר לי שלא יהיה סגר בראש השנה ויום כיפור, הוא שיקר לי".

    ליצמן נשאל מדוע לא מחנכים על השואה בציבור החרדי: "יש הרבה סיבות למה לא מחנכים אצלנו על השואה. יש את הגנזך, שפועל בשיתוף פעולה עם יד ושם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      השאלה הנשאלת מה יועילו בחירות חמישיות, כמובן תועלת ברורה אחת וודאי טמונה בהם: שיהיה אפשר להכריז על בחירות שישיות כיוון שללא בחירות חמישיות לא תהיה כל אפשרות להגיע לבחירות שישיות. וצע"ג(צריך עיון גדול).