הצע"ח: שלילת אזרחות למחבלים שמקבלים תגמולים מהרש"פ

    איתי גדסי No Comments on הצע"ח: שלילת אזרחות למחבלים שמקבלים תגמולים מהרש"פ

    חברי הכנסת אבי דיכטר ואורית סטרוק הניחו הצעת חוק לשלילת אזרחות של מחבלים שמקבלים תגמולים מהרשות הפלסטינית על הפיגועים שביצעו: "חגיגת השחרור של רוצח החייל משה תמם הי"ד תהיה החגיגה האחרונה למחבלים במדינת ישראל"

    מחבלים בבית סוהר צילום: וויסם נסאר, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש השב"כ לשעבר, ח"כ אבי דיכטר (ליכוד) וחה"כ אורית סטרוק (ציונות דתית) הניחו על שולחן הכנסת הצעת חוק, חתומה ע"י 42 חברי כנסת מרוב סיעות הבית (מהקואליציה ומהאופוזיציה), לשלילת אזרחות של מחבלים שמקבלים תגמולים מהרשות הפלסטינית על הפיגועים שביצעו.

    החוק קובע שאזרח או תושב ישראלי שנידון למאסר בגלל מעשה טרור וקיבל תגמולים בעד מעשה הטרור מהרשות הפסלטינית יאבד את אזרחותו או את זכותו להישאר בישראל ויועבר לשטחי הרשות.

    ההצעה מאפשרת למחבל לקבל את אזרחותו הישראלית בחזרה אם יחליט להחזיר את הכספים שקיבל מהרש"פ.

    כיום, החוק שולל אזרחות רק בהחלטת בית במשפט, כאשר שר הפנים שמגיש את הבקשה לבית המשפט חייב לקבל קודם לכן את הסכמת השב"כ והיועץ המשפטי לממשלה.

    בפועל, בקשות מעטות עוברות את מסלול המכשולים הבירוקרטי הזה ונדירים מאוד המקרים שבהם הוא מאושר.

    ע"פ הצעת החוק החדשה, הסמכות מסורה לשר הפנים ושלילת האזרחות היא עצם קבלת התשלומים מהרשות הפלסטינית.

    "חגיגת השחרור של רוצח החייל משה תמם הי"ד תהיה החגיגה האחרונה למחבלים במדינת ישראל", אומרים יוזמי החוק. "הצעה הזו הונחה כבר בכנסת הקודמת ולולא התפזרה, היה המחבל אבו-מוח' "חוגג" את שחרורו ברמאללה כאזרח הרש"פ ולא כאזרח ישראלי".

    מירב והרצל חג'אג' מפורום "בוחרים בחיים" מהמשפחות השכולות ונפגעי הטרור בתגובה להצעה: "אנו מקווים כי אישור החוק ימנע תהלוכות ניצחון ברחבי מדינת ישראל, וימנע עידוד למחבלים רוצחים בשעה שהיקירים לנו נמצאים בקבר…"

    אורטל תמם (אחותו של משה תמם הי"ד): "אני מברכת על הצעת החוק שתעשה צדק עם המשפחות השכולות ותביא סוף לחגיגות משפחות הרוצחים".



    0 תגובות