חתן חידון התנ"ך העולמי לנוער: גלעד אברהמוף

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on חתן חידון התנ"ך העולמי לנוער: גלעד אברהמוף

    הנער גלעד אברהמוף, בן ה-17 מישיבת בני עקיבא נתניה הוכתר לחתן חידון התנ"ך העולמי לנוער תשפ"א, סגן חתן התנ"ך העולמי – דביר ברח"ד, מישיבה תיכונית בקריית אתא

    Prime Minister Benjamin Netanyahu attends the annual Bible Quiz held at the Jerusalem Theatre on Israel's Independence Day, on April 15, 2021. Photo by Marc Israel Sellem/POOL ***POOL PICTURE, EDITORIAL USE ONLY/NO SALES, PLEASE CREDIT THE PHOTOGRAPHER AS WRITTEN *** *** Local Caption *** ????? ???? ??? ????? ??? ?????? ???? ?????? ?????? ????? ???? ?????? ????? ????? ???"? ??? ??????? צילום: מרק ישראל סלם / POOL
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חידון התנ"ך העולמי לנוער תשפ"א התקיים היום (חמישי) בתיאטרון ירושלים, במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר החינוך, יואב גלנט, יו"ר הכנסת יריב לוין ומנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי.

    חתן חידון התנ"ך העולמי לנוער תשפ"א הוא גלעד אברהמוף, בן 17 מישיבת בני עקיבא נתניה.

    סגן חתן התנ"ך העולמי – דביר ברח"ד, ישיבה תיכונית קריית אתא.

    במקום השלישי זכה – בנימין רום ארצות הברית

    במקום הרביעי זכה – עמית אלגזר ישראל מקיף יא אשדוד

    בחבר השופטים ישבו:

    1. יו"ר הכנסת ויו"ר חבר השופטים – ח"כ יריב לוין
    2. איתן פטיגרו – ראש מועצת שוהם

    מחבר השאלות
    3. חתן התנ"ך העולמי לשעבר ומחבר השאלות – יואב שלוסברג
    4. יו"ר ברית יוצאי מרוקו ומנהל מרכז דהאן – ד"ר שמעון אוחיון
    5. כלת התנ"ך העולמי לנוער תש"ף – רות כהן
    6. סגן חתן התנ"ך העולמי לשעבר – שי אלוני

    דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס: "לפני 2,700 שנים טבע הנביא ישעיהו ביטוי מיוחד – 'חוסן ישועות'. ישעיהו התכוון לחוכמה של עם ישראל, לאמונה שלו, אבל היום צמד-המילים הזה – 'חוסן ישועות' – מקבל משמעות נוספת: בזכות מבצע החיסונים לקורונה, הבאנו ישועה מן המגפה העולמית. חזרנו לחיים, וחזרנו, לשמחתי, גם לחידון התנ"ך במתכונת כמעט רגילה. אני מקווה שבשנה הבאה שוב נראה כאן איתנו את המשתתפים והמשתתפות מחוץ-לארץ. אני מתכוון לא על המסך, לא מרחוק, אלא מקרוב – במדינת ישראל, בבית".

    "ביום העצמאות לפני 40 שנה הלך לעולמו המשורר הגדול אורי צבי גרינברג ז"ל – משורר גדול מגדולי השירה העברית. זכיתי להכיר אותו אישית משום שאבי והוא היו מאוד מיודדים. אורי צבי גרינברג חי את התנ"ך בכל נימי נפשו. הוא הביט אחורה, ביראת כבוד, אל ענקי ספר-הספרים, וכך הוא כתב: "יש בידיעתי המורא", כלומר הפחד, "מה רבה האחריות לכתוב עברית לאחר יחזקאל. אחרי מה שהנביאים הגידו פעם בכתב, אין מגיד אחריהם אלא מזדנב". כך הוא כתב. ולמרות זאת אורי צבי גרינברג קובע מיד: "אני מאמין בנס המהפכה העברית ששמה 'ציונות' – שיבת ציון – שעוד לא באה לסיומה". זוהי בדיוק המהות של התנ"ך. אוצר כביר של רוח, ערכים, זהות, אהבת האדם, אהבת הארץ; אמונה; ובד בבד – תביעה להמשכיות. כל דור בתורו נדרש להוסיף פרקים לסיפור המופלא של עמנו, שתקומתו מחדש בארץ-ישראל היא באמת פלא בין העמים".

    "לאחרונה השתתפתי באזכרה ליוסף טרומפלדור וחבריו, נופלי הקרב בתל חי, לפני 101 שנים. עשינו זאת למרגלות פסל 'האריה השואג', שמבטא את הייעוד התנ"כי: "גור אריה יהודה". הרגשתי באותו רגע, שאכן חוללנו מהפכה אמיתית בתולדות ישראל. הרי בספר תהילים נאמר: "תעיתי כשה אובד". מצד אחד שה, כבשה אבודה ונרדפת בין 70 זאבים – כפי שהיינו בגלות: חסרי ישע, חסרי כוח, חסרי מגן. ומצד שני – אריה. אריה, שנעמד מחדש על רגליו במולדת, בגבורה ובזקיפות-קומה".

    "יחד אנחנו מחזקים את עוצמת מדינתנו בכל התחומים, יחד אנחנו הופכים אותה לכוח עולמי. אין פה הפרזה, אנחנו הפכנו והופכים את ישראל לכוח עולמי בכל-כך הרבה תחומים ואנחנו יוצאים ראשונים בעולם מהקורונה".

    "שני הפסוקים הללו – "תעיתי כשה אובד", ו"גור אריה יהודה" – עמדו גם לנגד עיניו של חמי היקר, שמואל בן-ארצי ז"ל, אביה של רעייתי שרה. שמואל היה חלוץ, הוא היה האיש היחיד, שקיבל גם את אות 'האצ"ל' וגם את אות 'ההגנה'. הוא היה מחנך בנשמתו ואחד ממפיצי בשורת התנ"ך בזמננו. הוא היה מורה תנ"ך וחוקר תנ"ך. חוקר מעמיק, מתמצא, בקיא. הוא היה שותף פעיל למעבר מגלות לגאולה, מתהום לפסגה, משה – לאריה".

    "שמואל הנחיל את אהבת התנ"ך לבננו אבנר, שלפני 11 שנים ישב על הבמה הזאת והוכתר כסגן שני לכלת התנ"ך העולמית. אני חייב להגיד לכם שרעייתי ואני, שאנחנו יושבים פה כל שנה, אנחנו רואים את ההתרגשות של ההורים ואנחנו מכירים את זה. התרגשות עצומה לקראת הסוף. עכשיו, כיוון שאני רואה את האושר בא' וב-ע', שלימוד התנ"ך מעניק למשפחתנו. מדי שבוע במשך שנים ארוכות למדנו, אבנר ואני, את פרשת השבוע. אני נוהג לומר, שעד גיל 12 אני לימדתי אותו, ומגיל 12 זה התהפך ללא חזור. אני חייב להגיד שהאושר הזה בשתי האותיות, האושר הזה בשני המובנים שלו גורם לי לרצות שכולם ילמדו תנ"ך – הן הצעירים והן המבוגרים – ולכן חידשתי את חוג רה"מ לתנ"ך על-שם חמי שמואל בן-ארצי ז"ל, ובמקביל חידשנו את חידון התנ"ך למבוגרים בחנוכה".

    "אני רוצה לגלות לכם סוד קטן: התנ"ך הוא מצפן יוצא מן הכלל למנהיגות. זהו מורה-דרך מופלא שמלמד מאין באנו – ולאן אנו שואפים להגיע: גבוה ורחוק. אני מברך את כל המשתתפים בחידון, ובראשם את הזוכים. גם אתם הגעתם גבוה ורחוק".

    שר החינוך יואב גלנט אמר: "אין לנו השראה גדולה יותר מהתנ״ך, אין לנו שורשים עמוקים יותר מאלו הנטועים בתנ״ך, ואין לנו תכלית או תוחלת ללא יסודותיו הערכיים של התנ״ך".

    "עָם הספר הוא, בראש ובראשונה, עָמו של ספר הספרים. עָם אשר מתהווה ומתעצם בין דפי התנ״ך, עָם המגבש לעצמו זהות ומקבל עוּלה של תורה, עָם אשר שיאיו ומשבריו משתקפים היטב גם בסיפורי התנ״ך. וּבדיוק משום כך, יום של קורת נחת הוא לנו".

    "ביום חגה של המדינה, יום העצמאות השבעים-ושלושה לתקומת ישראל, אנו זוכים כמיטב המסורת לשוּב ולצלול אל בין דפיו של הספר המופלא מכל. להתרגש מחוכמתו, להתפעם משפתו ולהתעמק בתובנותיו".

    "מתמודדות ומתמודדי החידון, כולכם מושא להוקרה ולהערכה עבורנו. מָעיינות של ידע בלתי-נדלה, של סקרנות אין-קץ, של שקדנות ושל תבונה".

    "מכנה משותף מחבר בין כל אחד ואחת מכם: אהבתכם האמיתית לתנ״ך ובעיקר למה שהוא מייצג עבורנו – כפרטים וכעם".

    "מכאן, מעל בימה זאת, אני מברך אתכם – משתתפי החידון מכל תפוצות ישראל. אני מקווה כי נזכה בעתיד לראות גם אתכם בונים את ביתכם איתנו, בישראל", אמר גלנט.

    מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי: "נביאי ישראל הורישו לאומה היהודית ולאומות העולם נכסי רוח נצחיים. את הצדק, את האחדות ואת השלום. ערכים אלה מהווים את היסוד המקיים של החברה ואת היסוד הבונה של מערכת החינוך, המחוייבת בהנחלתם. השנה חידון התנ"ך מתקיים בסימן השלום ובימים אלה תפקידה של מערכת החינוך מקבל משנה תוקף, להמשיך ולפעול ללא לאות כדי לחבר בין כל חלקיה של החברה ולשמור על אחדותה. זהו צו חינוכי ומוסרי מהמעלה הראשונה".

    "אני מבקש לברך אתכם הזוכים בחידון. עמלתם רבות כדי להגיע לרגע החשוב והמרגש הזה. חוויתם מסע מפרך ומתוח, אך בד בבד גם תהליך שהנחיל לכם ידע עצום וסל ערכים שישרתו אתכם לאורך שנים רבות. אני רוצה להביע את הערכתי בפני כל אחת ואחד מכם ולאחל לכם הצלחה בהמשך דרככם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חבל מאד ובושה גדולה שהנאומים לא כללו מילה אחת על מוסר התנ"ך, מילה אחת על בורא העולם.