בוטלה חובת עטית המסכה בשטח פתוח ומערכת החינוך נפתחה במלואה

    צבי טסלר No Comments on בוטלה חובת עטית המסכה בשטח פתוח ומערכת החינוך נפתחה במלואה

    החל מהבוקר אין חובה לעטות מסכה בשטח פתוח | מערכת החינוך נפתחה במלואה | פרויקטור הקורונה הזהיר אמש: עדיין לא הגענו לחסינות עדר; יש אפשרות שהמוטציה ההודית עמידה לחיסון

    אנשים עוטים מסכות צילום: Miriam Alster/Flash90     
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (ראשון) נכנסה לתוקף החלטת הממשלה לביטול חובת עטיית המסכה בשטח פתוח. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, תיקן את צו בריאות העם, כך שלא נדרשת מסכה במקום שהנו שטח פתוח וללא התקהלות, החל מהבוקר ה-18.04.21.

    המשמעות היא שניתן לשהות בשטחים פתוחים בהם אין התקהלות ללא מסכה. כך גם בשטח המגורים האישי.

    יודגש, כי בשטחים שאינם פתוחים יש לעטות מסכה. משרד הבריאות מזכיר שחשוב בכל יציאה מהבית להצטייד במסכה שתדרש בחללים סגורים ולשמור על ההנחיות – מסכה, ריחוק חברתי והיגיינה, למען הבריאות של כולנו.

    בנוסף, מערכת החינוך נפתחה הבוקר במלואה, מגני הילדים ועד כיתות י"ב, והקפסולות בוטלו. זאת, לאחר כ-13 חודשים של לימודים חלקיים.

    בתוך כך, פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש אמר אמש כי עדיין לא הגענו לחסינות עדר, וכי יש אפשרות שהמוטציה ההודית עמידה לחיסון: "זיהינו אותה לפני כמה ימים אצל אנשים שחזרו מחו"ל. מרביתם זוהו בשדה התעופה ונכנסו לבידוד. אנחנו לא יודעים הרבה על המוטציה הזאת, אבל יש לגביה כמה סימנים לא טובים – יכול להיות שהיא עמידה בפני החיסון". אמר אש בריאיון לערוץ 12.

    ביחס לנושא של חסינות עדר, אמר אש: "אנחנו נמצאים על כ-5 מיליון מחוסנים ועוד כמיליון מחלימים. זה לא מספיק. אנחנו צריכים להגיע לכ-75% מחוסנים ומחלימים כדי להגיע לחסינות עדר, אבל אנחנו כן רואים את העדויות בשטח – נתוני רמת התחלואה הנמוכים".

    אש התייחס להערכת מנכ"ל פייזר לפיה יהיה צורך במנת חיסון נוספת לאחר שנה: "זאת ההערכה, וזה גם מה שהערכנו מלכתחילה. אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק, אבל נמשיך לעקוב אחר מקרי הדבקות של מחוסנים. אנחנו בוחנים את רמת הנוגדנים של מחוסנים. נכון להיום יש אחוז קטן מאוד ולא משמעותי של מחוסנים שנדבקו. יש מעט חולים מבין אלו שחוסנו וצריך לזכור שהחיסון לא מספק 100% הגנה".

    הפרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, אצל אמר לגל"צ, כי "יש בווריאנט ההודי כמה מוטציות שמדאיגות אותנו. באופן כללי, הווריאנטים מאתגרים את היעילות של החיסון, לכן צריך להישמר מכל משמר – הליברליות בנתב"ג בהחלט מדאיגה אותנו".

    ביום שישי עדכנו במשרד הבריאות כי לראשונה זוהו בישראל 7 מקרים של וריאנט הודי בקרב שבים מחו"ל (אשר לא חוסנו). המקרים זוהו באמצעות המערך הלאומי לריצוף גנומי. במשרד הוסיפו כי עדיין אין מידע ברור ביחס לוריאנט והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים. משרד הבריאות חזר והדגיש את חשיבות הבידוד לשבים מחו"ל לישראל, במיוחד ממדינות בהן התחלואה בקורונה קשה.



    0 תגובות