השר ליצמן: "אין דרך לנחם הורים שקוברים את בניהם"

    איתי גדסי No Comments on השר ליצמן: "אין דרך לנחם הורים שקוברים את בניהם"

    שר השיכון יעקב ליצמן נאם בישיבת האבל המיוחדת במליאת הכנסת, לזכרם הטהור של נספי מירון. השר סיפר על הכאב הציבורי והפרטי העצום בכל חלקי עם ישראל. יחד עם זאת ביקש השר מחברי הכנסת, "אל תערבו את המשבר הפוליטי בו המדינה נמצאת, באסון הנורא והכואב. אין מקום לסגירת חשבונות פוליטיים על חשבון המשפחות המיוסרות והכואבות"

    8:13
    18.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך מפתחים את תכונת האומץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר השיכון יעקב ליצמן נאם היום (שני) בישיבת האבל במליאת הכנסת לזכרם של נספי אסון מירון, והעלה את זכרם הטהור של נספי מירון והכאב הציבורי הגדול מאז האסון. השר ליצמן הבהיר כי יתמוך בכל בדיקה וחקירה, "נהפוך כל אבן כדי להגיע לחקר האמת". השר ביקש מחברי הכנסת כי לא יהפכו את האסון לוויכוח פוליטי.

    נאום השר יעקב ליצמן: "עַל אֵלֶּה אֲנִי בוֹכִיָּה עֵינִי עֵינִי יֹורְדָה מַּיִם

    הכאב הוא נורא והלב מיוסר, נוכח האסון הקשה והמזעזע, בו קיפדו חייהם 45 נפשות, קדושים וטהורים, שמצאו עצמם לכודים ונרמסים מתחת לעומס ולדוחק הנורא, בהילולת הרשב״י במירון, למגינת לב העם היהודי בכל העולם.

    משפחות יקרות, כאבכם וצערכם עמוק וקשה, אך הוא משותף לכל אחד ואחת מכם. היגון עוטף את כולנו. כל עם ישראל מרגיש אתכם את האסון.

    אֵבֶל יָחִיד עֲשִׂי לָךְ

    הייתי שם במירון, ברגעים בהם השמחה הגדולה הפכה לטרגדיה קשה. בשעה בה השירה והריקודים הפכו לזעקות שבר והצלה. ראינו את הכאב והדמעות בהלויות קורעות הלב. ואנו רואים את המשפחות השבורות שיושבות שבעה, מחפשות נחמה באבלם ואין.

    הפצע הוא גדול ואין לו תרופה. אין דרך לנחם הורים שקוברים את בניהם, ואין מילים לומר ליתומים הקטנים ששואלים איפה אבא.

    אדוני היו״ר, חבריי חברי הכנסת, אני מחזיק בידי גזיר מעיתון המודיע, מתאריך 17 למאי 2017, ואני מצטט: "יש לעשות סוף לקריסה הצפויה הידועה מראש. מדי שנה חווים מאות אלפי הבאים למירון את כישלונות הארגון במקום. הגורמים האחראיים מטילים את האחריות מאחד לשני, במקום הכישלון היתום יש למנות אבא שיהיה כתובת לארגון האירוע בלג בעומר".

    אלו דברים שאמרתי בגלוי מעל כל במה ולאורך השנים. התרענו, זעקנו ודרשנו להסדרת המקום. הפרוטוקולים של ועדות הכנסת הם עדות אילמת להתרעות ולקריאות שצעקנו במשך השנים על כך שאין כתובת מרכזית אחת ושמדובר בריבוי אחראים, כדברי הגמרא ׳קדירא דבי שותפי׳ – קריאות שלא נענו דיין, תהא הסיבה אשר תהיה.

    קדושת המקום – אתרא קדישא מירון, ומאות האלפים שבאים למקום מידי שנה, במשך כל השנה ובפרט בלג בעומר בהילולת רשב״י – מצריכים טיפול מקיף, יסודי ואחראי ההולם את המקום הקדוש ואת עם ישראל לשבטיו.

    לפיכך, כנציגי ציבור מוטלת עלינו החובה והזכות להבטיח שמקרים מעין אלו לא יקרו חלילה. ביטחונם ובטיחותם של רבבות רבות מעם ישראל הבאים להתפלל במירון אינם יכולים להיות מוטלים בספק ובסכנה. זו מציאות שלא ניתן להשלים עמה, כי מדובר בסכנת חיים, ונדרוש להגיע לפתרונות נכונים, בעזרת השם.

    צריך שיהיה ברור, לא נתחמק ולא נעכב שום בדיקה אפשרית על מה שהיה. נפעל יחד, בשקיפות וללא משוא פנים, בשיתוף כל גורם אחראי עליו תוטל המשימה לחקירת ובדיקת האסון הנורא הזה. ההיפך הוא הנכון, נדרוש למיצוי כל ההיבטים ולא נשאיר אבן על אבן להגעה לחקר האמת, בכדי למנוע הישנות מקרה קשה זה וכדי למנוע סכנת חיים במקום הקדוש הזה.

    אני פונה אליכם חבריי חברי הכנסת, וגם לכלי התקשורת. אל תערבו את המשבר הפוליטי בו המדינה נמצאת, באסון הנורא והכואב. אין מקום לסגירת חשבונות פוליטיים על חשבון המשפחות המיוסרות והכואבות. אסור שהטרגדיה הנוראה – שגבתה חיי 45 אנשים יקרים וטהורים, נערים צעירים והורים לילדים – תהפוך לויכוח פוליטי בינינו.

    בשעה קשה זו, עלינו לגלות אחריות ולהתאחד לזכרם של ההרוגים, לנחם ולחזק את המשפחות הכואבות, להתפלל לשלום הפצועים, ולפעול יחד כדי למנוע את האסון הבא חלילה.

    יהי זכרם ברוך".



    0 תגובות