שעות לתום המנדט: 3 האפשרויות האחרונות של נתניהו

    איתי גדסי ואבי רבינא No Comments on שעות לתום המנדט: 3 האפשרויות האחרונות של נתניהו

    בשעות האחרונות גובר השיח במסדרונות הליכוד על המלצה של כל גוש נתניהו בנט בכדי למנוע את העברת המנדט ללפיד | במקביל, בליכוד ממשיכים לקדם את החוק לבחירה ישירה | אפשרות שנשקלת: להציג הערב ממשלת ליכוד-חרדים ולהביך את הציונות הדתית וימינה בהצבעה פומבית נגד ממשלת ימין

    בנימין נתניהו צילום: פלאש90
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעות ספורות לתום המנדט שניתן לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובליכוד בוחנים את האפשרויות האחרונות שעוד נותרו להם להרכבת ממשלה. בשעות האחרונות גובר השיח במסדרונות הליכוד על המלצה של כל גוש נתניהו על יו"ר ימינה, נפתלי בנט אצל הנשיא בכדי למנוע את העברת המנדט ליו"ר יש עתיד.

    יו"ר הכנסת, יריב לוין הכחיש לפני זמן קצר את הדיווח לפיו הוא אמר בשיחה סגורה כי בליכוד ימליצו על בנט: "הידיעה בה דווח כי יו"ר הכנסת יריב לוין אמר שכנראה הליכוד ימליץ על נפתלי בנט בפני הנשיא – איננה נכונה. הדברים לא נאמרו".

    ‏בכירים במפלגות החרדיות אומרים כי לא ימליצו על בנט אלא אם יתחייב בכתב שלא יילך לממשלה עם גוש השינוי.

    אפשרות נוספת שעדיין מנסים לקדם בליכוד היא אופציית החוק לבחירה ישירה – שכבר עומד על שולחנה של הוועדה המסדרת שתתכנס אחר הצהריים ומוצע להעניק לו פטור מחובת הנחה.

    כמו כן, בליכוד שוקלים להציג הערב ממשלה בכל מקרה, גם ללא מפלגות 'הציונות הדתית' ו'ימינה' ובכך להביך אותם בהצבעה נגד ממשלת ימין. כזכור, גם עם סמוטריץ' ובנט לגוש נתניהו יש רק 59 מנדטים והוא אינו יכול להרכיב ממשלה ללא תמיכה של מפלגה נוספת, כגון רע"מ לכל הפחות בהימנעות.

    בבית הנשיא ככל הנראה לא מתכוונים לחדש את סבב ההמלצות והנשיא שוקל את האפשרויות העומדות לפניו, שעיקרן הטלת המנדט על יו"ר ימינה, על יו"ר יש עתיד או החזרת המנדט לכנסת. בסביבת הנשיא אמרו היום כי אין בכוונת הנשיא להעביר את המנדט לבנט מכיוון שיהיה זה כמו ליתן את המנדט לנתניהו פעם נוספת. עם זאת, אם גוש של 61 מנדטים יעמוד מאחוריו של בנט, הדבר יקשה על הנשיא שלא להעניק לו את המנדט. בשל כך, בשעות האחרונות מנהלים בליכוד שיח מול יו"ר רע"מ שיתמוך במועמדותו של בנט. בימינה ביקשו גם מיו"ר תקווה חדשה גדעון סער להמליץ על בנט.

    בתוך כך, גורמים פוליטיים טוענים שבמפלגות החרדיות הציעו ליו"ר כחול לבן את תמיכת גוש נתניהו בקבלת המנדט וכי הוא לא שלל זאת. בכחול לבן הכחישו את הדיווח. בהודעת כחול לבן, נכתב בתגובה לדיווחים כי "כחול לבן מבהירה כי היא תומכת ופועלת להחלפת שלטון נתניהו ע"י גוש השינוי. שר הבטחון הורה לצוותו הקרוב לא לחסוך בשום מאמץ ולפעול בכל דרך כדי לסייע ללפיד לקבל את המנדט מהנשיא".



    0 תגובות