מהר הבית, דרך שיח ג'ראח ועד גבול הרצועה: המתיחות גוברת

    אתר קול חי 1 Comment on מהר הבית, דרך שיח ג'ראח ועד גבול הרצועה: המתיחות גוברת

    התפרעויות במהלך השבת בהר הבית ובשכונת שיח ג'ראח והפרות סדר בכמה מוקדים לאורך רצועת עזה | בעולם בחרו לגנות דווקא את התנהלות המשטרה

    The Temple Mount compound, site of the Al Aqsa Mosque and the Dome of the Rock, in Jerusalem's Old City, on November 2, 2019. Photo by Sliman Khader/Flash90 *** Local Caption *** ??????? ?????? ?? ???? ?? ???? ???? ???? צילום: Sliman Khader/Flash 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המהומות בבירה בעקבות הרמדאן וליל אל קאדר: מאות ערבים התעמתו בליל שבת עם המשטרה בעיר העתיקה בירושלים והתפרעו בהר הבית, תוך שהם מיידים אבנים, בקבוקים וחפצים אחרים. השוטרים השיבו בירי רימוני הלם ובאמצעים נוספים לפיזור הפגנות. 17 שוטרים נפצעו במהומות.

    לאחר הסערה בהר הבית, המשטרה התעמתה היום בכביש 1 עם ערבים שרצו להגיע לירושלים. השוטרים עיכבו אוטובוסים באזור עין חמד, וחלק מהערבים עלו לירושלים ברגל.

    הערב (מוצ"ש) הותקפו שוטרים ברחוב הגיא ובעקבות כך נעצרו 2 חשודים והם מועברים לחקירה. לא הרחק משם, החל יידוי אבנים בין מקומיים שזלג תוך זמן קצר ליידוי אבנים לעבר השוטרים וכתוצאה מכך נפגע שוטר בפניו ומטופל בשטח. באירוע זה נעצר חשוד בתקיפת שוטרים.

    יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס התייחס היום למהומות: "מגנה בתוקף את הפגיעה האלימה בקדושת מסגד אל אקצא ובמתפללים. מסגד אל אקצא הוא קו אדום מבחינתנו. שליטת המוסלמים בהר הבית ובמסגד היא מוחלטת" .

    במחלקת המדינה האמריקאית מסרו כי הם מודאגים מהאירועים בירושלים: "מודאגים מהמתיחות בירושלים, וכן מפינוי אפשרי של משפחות משכונות במזרח העיר". דובר מחלקת המדינה אמר כי המשרד נמצא בקשר עם ההנהגה הישראלית והפלסטינית כדי להוריד את המתיחות ומבקש מהן לפעול יחד לבלימת ההסלמה.

    יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר אמש בתגובה למהומות בהר הבית וירושלים כי הנחה את השגריר הפלסטיני באו"ם לדרוש לכנס את מועצת הביטחון לדיון בנושא. אבו מאזו מסר כי "ממשלת ישראל אחראית לאירועים בירושלים ולהשלכותיהם – טרור המתנחלים רק מעודד אותנו".

    מזכ"ל ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, עודד את המתפרעים בירושלים: "לא ניתן לשתוק על מה שמתרחש בירושלים, ועל האויב לצפות לתגובתנו בכל רגע".

    משרד החוץ של ירדן תקף את כניסתם של כוחות המשטרה להר הבית: "הפריצה למתחם והפגיעה במתפללים היא הפרה בוטה, התנהגות תוקפנית מגונה ובלתי מתקבלת. על הרשויות הישראליות להוציא מהמקום את כוחותיה ולעזוב את המתפללים. האחריות על ההסלמה המסוכנת מוטלת על ישראל".

    במשרד החוץ המצרי התייחסו גם הם לאירועים: "על ישראל להפסיק את כל הצעדים שפוגעים בקדושת מסגד אל-אקצא. בניית התנחלויות חדשות או הרחבת אלה הקיימות, הפקעת אדמות או גירוש פלסטינים – זוהי הפרה של הדין הבינלאומי והקטנת הסיכוי להגיע לפתרון שתי המדינות".

    גם קטאר הצטרפה וגינתה את כניסת כוחות המשטרה לרחבת הר בית: "התגרות ברגשותיהם של מיליוני מוסלמים ברחבי העולם. על הקהילה הבינלאומית לפעול להפסקת הפגיעות הישראליות בעם הפלסטיני".

    באיחוד האמירויות מתחו אף הם ביקורת חריפה על ישראל: "מודאגים מהמצב במזרח ירושלים הכבושה ומגנים בחריפות את ההתקפה של כוחות הביטחון הישראלים על מסגד אל-אקצא ואת גירוש המשפחות הפלסטיניות בשייח ג'ראח. הרשויות הישראליות חייבות להעניק הגנה לתושבים הפלסטינים ולא לפגוע בפולחן הדתי".

    נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן כתב ברשת החברתית בפוסט בשפה העברית: "אנו מגנים בחריפות את ההתקפות המתועבות של ישראל נגד הקיבלה הראשונה שלנו מסגד אל אקסא, המתרחשות למרבה הצער, בכל חודש רמדאן. כטורקיה, אנו נמשיך לעמוד לצד אחינו ואחיותינו הפלסטינים בכל הנסיבות".

    בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס גיבו את הפורעים: "אנו מצדיעים לאנשינו האיתנים הנמצאים בירושלים ובמסגד אל-אקצא, ואומרים להם שהמפקד מוחמד דף הבטיח – והוא לא יפר את הבטחתו". דף מסר בשבוע שעבר כי ישראל תשלם אם "לא תיעצר התוקפנות נגד הפלסטינים".

    בהערכת מצב שקיים מנכ"ל מד"א אלי מחשש להסלמה של האירועים בירושלים, בין הוחלט לתגבר את צוותי מד"א בירושלים ובמרחבים נוספים ברחבי הארץ. "כוחות מד"א ערוכים לטפל בשיגרה ובאירועי חרום", נמסר.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, שר הבט"פ אמיר אוחנה, הרמטכ״ל כוכבי, המפכ״ל שבתאי, ראש השב”כ, ראש המל״ל, המתפ״ש ובכירים נוספים. "ישראל פועלת באחריות כדי להבטיח חוק וסדר בירושלים תוך שמירה על חופש הפולחן במקומות הקדושים", מסר .

    מוקדם יותר הנחה מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הנחה בהערכת מצב לאור האירועים בהר הבית לתגבר כוחות באופן משמעותי לקראת ליל אל קאדר ועוד שורה של אירועים הצפויים בירושלים בימים הקרובים. המפכ״ל ציין כי משטרת ישראל לא תעבור לסדר היום על הפרות סדר אך מצד שני תאפשר מחאות כפי שמאפשר החוק.

    בתוך כך, גם הזירה הדרומית אינה שקטה: הפרות סדר מתרחשות בכמה מוקדים לאורך גבול רצועת עזה, בהן פלסטינים משליכים מטענים ונפצים לעבר גדר המערכת. המועצה האזורית אשכול עדכנה על הדי פיצוצים שנשמעו בשטחה ומסרה כי כל האירועים בשליטה מלאה של כוחות צה״ל ואין סיכון ליישובים. בנוסף, גם טרור הבלונים נמשך: ארבע שריפות פרצו במהלך השבת בעוטף עזה, מבלוני תבערה ששוגרו מהרצועה.

    דובר צה"ל מסר הערב כי בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים נוספים.

    ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה יצא במסר פומבי לראש הממשלה נתניהו: "ישראל עושה טעויות בירושלים, היא אינה יודעת את תוצאותיהן. נתניהו, אל תשחק באש. זו מערכה שלא תוכל לנצח בה, לא אתה ולא הצבא שלך או המשטרה שלך".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מילא המוסלמים דואגים כביכול להר הבית,אבל האמריקאים הטפשים, אינם יודעים שגם חכמי המוסלמים עצמם מודים שהר הבית מעולם לא היה קדוש למוסלמים? שהכל המצאה מאוחרת, כנראה בתקופת הכיבוש המוסלמי?