מחר: בתי החולים הציבוריים יפתחו בשביתה

    צבי טסלר No Comments on מחר: בתי החולים הציבוריים יפתחו בשביתה

    אחרי הקורונה – שביתה כללית בבתי החולים הציבוריים ושל הכללית: "התנהלות כוחנית ובריונית של האוצר"

    בית החולים זיו צילום: דוד כהן, פלאש 90
    9:08
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on הושמדו רקטות שכוונו לשטח ישראל; מחבלים חוסלו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההסתדרות הרפואית יוצאת מחר (שני) בשביתת אזהרה בת 24 שעות, בכל בתי החולים ובכל מרפאות הקהילה,  החל מהשעה 07:00 בבוקר ועד לשעה 07:00 בבוקר למחרת.

    זאת, לאור ההתנהלות 'הכוחנית והבריונית', לטענתם, מצד משרד האוצר בשבועות האחרונים, ובעקבות התחזקות המגמה על רקע הוואקום השלטוני.

    במספר בתי חולים, ביוזמת הוועדים, הרופאות והרופאים יגיעו למקום עבודתם בבוקר ויפגינו מול חדרי המיון. הפגנות אלו תתקיימנה בשעה 8:30 עד 9:30.

    השביתה תכלול את בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים בכל הארץ.

    ביום השביתה יעבדו בתי החולים במתכונת שבת וחג.

    מרפאות חוץ שובתות.

    כפי שבמתכונת שבת וחג פועלים טיפולי חירום – שירותי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים- כך גם יפעלו במהלך שביתת האזהרה.

    תוקם ועדת חריגים מקומית אשר מורכבת ממנהל מחלקת הרדמה (או נציגו) אשר יתפקד כיו"ר הוועדה, נציג חדרי ניתוח וכן נציג הוועד.

    בנוסף, מוקמת ועדת חריגים עליונה אשר תשמש ערכאת ערר על הוועדה המקומית וכגוף מייעץ במקרים בהם הוועדה המקומית לא תגיע להחלטה.

    מנכ"לים, מנהלי בי"ח, רופאי צה"ל, משרד הביטחון, משטרת ישראל ושרות בתי הסוהר – לא נכנסים לגדר השביתה.

    השביתה תכלול את מרפאות הקהילה, לשכות הבריאות ובמשרדי הממשלה.

    בכל עיר גדולה תפעל מרפאה ראשונית תורנית אחת.

    במסגרת השביתה ישבתו הרופאים העובדים בלשכות הבריאות, רופאי ביה"ס, רופאים העובדים במשרדי ממשלה ובמוסדות רפואיים אחרים וכן רופאים הממלאים תפקידים אדמיניסטרטיביים.

    בהסתדרות הרפואית מבקשים מהציבור להימנע מלהגיע למעט מקרים דחופים ומצילי חיים.

    יו"ר הסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי התייחס לשביתה בכנס ים המלח של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות: "אי אפשר להתעלם ממה שקורה במערכת הבריאות ומההתנהלות הכוחנית של משרד האוצר. הכרזנו על סכסוך עבודה, הכרזנו שאנו הולכים לשביתת מחאה של 24 שעות ביום שני בכל בתי החולים של המדינה וכללית".

    לדבריו "לא מצאנו דרך אחרת להתמודד עם הכוחנות הבלתי מוגבלת של האוצר, תהליך שבו מתקבלות החלטות באוצר שלא במשא ומתן אלא בהנחיות והנחתות, גם בנושא הפתולוגים וגם בנושא 600 תקנים. ראינו את הרופאים המותשים ב-2020, יש שחיקה קשה ופוסט טראומה".

    "אז קודם כל הצלחנו מול משרד הבריאות והשגנו 250 תקנים ואחר כך גם קיבלנו עוד 350 תקנים. משרד האוצר בא היום ואומר שהרופאים האלה, שבאו לעזור בתקופת הקורונה, שעבדו ושנלחמו והצילו את עם ישראל – הם בעצם רופאים שהשתמשנו בהם ואפשר לזרוק אותם היום. זה בלתי סביר ולא נקבל זאת. מתייחסים לרופאים כאילו הם ציוד מתכלה. דור העתיד ברפואה מסתכל על התהליך הזה".

    "איזה אמון יהיה לרופאים במערכת כאשר מקבלים אותם ורוצים לזרוק אותם. זה לא מוסרי, ואנחנו נלחמים על עתיד המתמחים ועתיד הרופאים במדינת ישראל. אני מפה קורא לאוצר בואו תשחררו את ה-600 תקנים האלה תכניסו אותם לתקציב ואנחנו נבטל את השביתה ביום שני. אנחנו מחליטים עליה רק כי אין ברירה. אנו מודעים לנזק שעושה שביתה אבל כשעושים תהליכים מהסוג הזה לא ניתן לזה לקרות", אמר חגי.



    0 תגובות