בסמוך לכותל המערבי: השקת שרשרת הדורות החדש

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בסמוך לכותל המערבי: השקת שרשרת הדורות החדש

    לרגל יום ירושלים תשפ"א, ראשי העיר של ירושלים בהווה ובעבר חונכים את מרכז שרשרת הדורות החדש המספר את סיפורה של ירושלים והקשר העמוק של העם היהודי לבירתו

    צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל יום ירושלים תשפ"א, ראשי העיר של ירושלים בהווה ובעבר חונכים את מרכז שרשרת הדורות החדש המספר את סיפורה של ירושלים והקשר העמוק של העם היהודי לבירתו

    חנוכת מרכז שרשרת הדורות החדש, מיצג מרגש ומיוחד בסמוך לרחבת הכותל המערבי התקיימה היום לרגל יום ירושלים תשפ"א, במעמד רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב, ראש העיר ירושלים מר משה ליאון וכן ראשי העיר ירושלים לדורותיהם: מר אהוד אולמרט, מר אורי לופליאנסקי, מר ניר ברקת , מנכ"ל משרד התיירות מר אמיר הלוי ובהשתתפות מרחוק בשידור ישיר מניו יורק אריק גרטלר וג'יימס גרטלר, אחייניו של מורטימור ב.צוקרמן  ונאמני קרן התרומות המשפחתית ומכון צוקרמן, וכן מר מלקולם הונליין יו"ר ועידת הנשיאים ולינה דשלטון, מנכ"לית מכון צוקרמן וקרן התרומות המשפחתית בישראל.

    רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א: "הנביא מלאכי מתאר "הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא לִפְנֵי בּוֹא יוֹם ה' הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא. וְהֵשִׁיב לֵב-אָבוֹת עַל-בָּנִים, וְלֵב בָּנִים עַל-אֲבוֹתָם". זו המהות של מרכז שרשרת הדורות – להשיב לב אבות על בנים, ולב בנים על אבותם. לחבר את החוליות בשרשרת."

    ראש העיר ירושלים מר משה ליאון: "אנחנו משיקים היום את מרכז המבקרים המחודש. מרכז שמחבר בין עבר להווה ובין הווה לעתיד. בשרשרת ארוכה שמתחילה בשורשים העמוקים ביותר האבות והאימהות שלנו ומגיעה עד ימינו אנו. מהמרכז הזה כאן למרגלות הכותל המערבי אסור לנו לסמוך על הנס, שרשרת הדורות תלויה בכל אחד ואחת מאיתנו כי ירושלים היא הציר המחבר בין כל קצוות העם. הם יצאו כאן מהמסלול הזה של שרשרת הדורות מחוברים יותר, מסורים יותר וטובים יותר."

    ג'יימס גרטלר: "אחי אריק ואנוכי הצטרפנו אליכם היום כנציגי שרשרת הדורות היהודית, הדוד שלנו מורטימור צוקרמן הקים את המרכז לזכות בנותיו אביגיל ורנה. זוהי בהחלט חגיגה ראויה של המורשת היהודית שלנו, ביום חגה של ירושלים."

    אריק גרטלר: "הסיפור של העם היהודי הוא סיפור חיים. בהענקה של אידאלים ואתיקה, העם היהודי מציג את ערכיו- צדק, שלום, פיתוח המדע, פילוסופיה, ספרות, אמנות ומוזיקה. מרכז שרשרת הדורות מספר את הסיפור בצורתו המדהימה באופן שיעניק לנו תחושה של חיבור אחד לשני."

    ראש העיר לשעבר, הרב אורי לופיאנסקי: "כאשר כאן הלב הפועם, כאשר כאן במקום הזה מראים את שרשרת הדורות, כאן במקום הזה קיוו, התפללו ולא הגיעו לירושלים אבותינו ואבות אבותינו ואנחנו זכינו ברוך השם והנה אנחנו פה"

    ראש העיר לשעבר ח"כ ניר ברקת שהצטרף בשידור חי: "ביקרתי במרכז שרשרת הדורות החדש לפני מספר ימים, והקבוצה שהייתי איתה, נכנסה בן אדם אחד ויצאה אחר. לחשוף את העבר ולחבר את העם היהודי לעתיד הוא ההשקעה הטובה ביותר לעם היהודי. בשם העם היהודי בעבר ובעתיד אני מודה לכם."



    0 תגובות