התפרעויות בהר הבית: מאות מיידים אבנים וחפצים לעבר שוטרים

    שלמה ריזל ובנצי לייזרוביץ' No Comments on התפרעויות בהר הבית: מאות מיידים אבנים וחפצים לעבר שוטרים

    המתיחות בבירה נמשכת כשהבוקר מתפרעים מאות ערבים בהר הבית ומיידים אבנים וחפצים לעבר שוטרים | מוקדם יותר הודיעו במשטרה כי לא יאפשרו היום עלייה של יהודים להר

    צילום: Sliman Khader/Flash 90
    10:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ גוטליב: "טיבי אויב, יש לו סיבה לפחד ממני"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (שני) התחדשו ההתפרעויות האלימות בבירה: אלפי פלסטינים מתכנסים בהר הבית ובסביבתו ומיידים אבנים וחפצים לעבר השוטרים. גם במהלך הלילה התקיימו עימותים אלימים מאד ואלפי ערבים התפרעו בסביבות האוניברסיטה העברית שכונת רמת שלמה ושכונת שמעון הצדיק ובסביבות העיר העתיקה.

    זאת, כשברקע מציינת היום ישראל את יום ירושלים לציון איחוד העיר ירושלים תחת ריבונות ישראלית בכ"ח באייר ה'תשכ"ז, לאחר הקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים.

    הבוקר, בתום הערכת מצב שקיימו במשטרת ירושלים בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ובשיתוף מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן וכלל גורמי הבטחון, החליט המפכ"ל בשלב זה שלא לאפשר ביקורים בשטח הר הבית. "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הפולחן אך לא תאפשר הפרות סדר", נמסר.

    אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול פרוסים משעות הבוקר המוקדמות ברחבי ירושלים והעיר העתיקה לאבטחת האירועים ולשמירה על שלומו וביטחונו של הציבור.

    ההתפרעויות הבוקר החלו באזור גת שמנים, כאשר עשרות מתפרעים מיידים אבנים מכיוון הר הבית לאזור ציר העופל. זמן קצר לאחר מכן החלו מאות פורעים לידות אבנים לעבר שער המוגרבים. בעקבות כך הורה המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי לכוחות המשטרה המוצבים במקום, להיכנס להר הבית ולהדוף את הפורעים, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

    צילום: דוברות המשטרה

    צילום: Sliman Khader/Flash 90

    כוחות משטרה ומשמר הגבול פועלים למיגור האלימות במקום, לצד פעילות מתוגברת ביתר הגזרות בעיר העתיקה בירושלים.

    במשטרה ציינו כי עם זאת, ברחבת הכותל התפילה מתקיימת הבוקר כסדרה ו"במשטרה לא יאפשרו לגורמים קיצוניים לפגוע בשלום הציבור וביטחונו".

    בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת הבהיר היום לעמיתו האמריקני ג'ייק סאליבן כי ישראל סבורה שעל ארצות הברית ושאר מדינות העולם לא להתערב במשבר ירושלים, לדברי בן שבת "התערבות בין לאומית היא פרס לפורעים ולשולחיהם שקיוו להפעלת לחץ על ישראל". יצויין כי ממשל ביידן צודד לצד הפלסטיני בהודעה שפרסם וקרא לישראל להימנע מלפנות פלסטינים מבתיהם בשכונת שייח ג'ראח.

    מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה שתקיים היום דיון במהומות במזרח ירושלים. הבקשה לדיון נתמכה על ידי שני שלישים מ-15 חברות המועצה: צרפת, סין, טוניסיה, אירלנד, אסטוניה, נורבגיה, וייטנאם, ניז'ר, איי הגרנדינים וסנט וינסנט.



    0 תגובות