ניצחון לימין: חוק הסדרת ההתיישבות הצעירה עבר טרומית

    איתי גדסי No Comments on ניצחון לימין: חוק הסדרת ההתיישבות הצעירה עבר טרומית

    45 חכי"ם תמכו בהצעת החוק אל מול 30 חכי"ם שהתנגדו

    צילום: דוברות הכנסת
    20:34
    28.03.24
    אבי מימרן No Comments on אבי מימרן במונולוג כאוב: "מדינה קומוניסטית או מדינת היהודים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר בקריאה טרומית את הצעת חוק הסדרת ההתיישבות הצעירה של חברי הכנסת אורית סטרוק, זאב אלקין, בצלאל סמוטריץ' וקבוצת חברי כנסת, אליה הוצמדו הצעות דומות של חברי הכנסת מיקי זוהר ויצחק פינדרוס. 45 תמכו מול 30 מתנגדים וההצעה תועבר לוועדה המסדרת מאחר שטרם הוקמה ועדת חוקה.

    הצעת החוק קובעת כי הליכי ההסדרה של רשימת ישובים ביהודה ושומרון שתיקבע במהלך הליך החקיקה, יושלמו תוך שנתיים מיום פרסום החוק. עד אז, אותם יישובים יקבלו את מלוא סל השירותים המוניציפליים, שירותי מים וחשמל, סיוע ותקצוב בהקמת תשתיות ומבנים ציבוריים.

    יותלו כל הליכי האכיפה והצווים המנהליים הקיימים לגבי הישובים שברשימה, ופעולות אכיפה של המנהל האזרחי לגביהם יבוצעו רק בהנחיה ישירה של רוה"מ או שר הביטחון ובאישור הקבינט. שר האוצר מורשה לערוב להלוואות למימון רכישת דירות בישובים אלה בתקופת הליכי ההסדרה.

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בדיון: "זו הצעת חוק שמשלבת יסודות ציונים לאומיים התיישבותיים עם יסודות אנושיים מוסריים וחברתיים. אנחנו הרי באמת מאמינים שמדינת ישראל כמו המפעל הציוני כולו היה המפעל הצודק והמוסרי ביותר בפרספקטיבה היסטורית. אין מפעל צודק ומוסרי יותר ולכן העובדה שערכים של התיישבות של ציונות הולכים יחד עם ערכים של מוסר ואחריות אזרחית שלנו כמדינה לאזרחינו, הדבר הזה הוא בימינו פשוט".

    ח"כ אוסמה סעדי תקף את הצעת החוק ואמר: "בושה וחרפה שהצעת החוק הראשונה שדנה בה הכנסת ה24 היא הכשרת מאחזים בלתי חוקיים. אנחנו טוענים שכל ההתנחלות הן בלתי חוקיות והן פשע בין לאומי. לא ראיתי שאתם מוזלים דמעה על אזרחים אחרים, אבל כשמדובר בנערי הגבעות אתם הולכים ומכשירים את זה ואחרי זה אתם בוכים למה פונים לבית הדין הבין לאומי בהאג."



    0 תגובות