נמשכות המהומות בערים המעורבות: מספר אירועי ירי בלוד

    שלמה ריזל ובנצי לייזרוביץ' No Comments on נמשכות המהומות בערים המעורבות: מספר אירועי ירי בלוד

    הפרעות בערי ישראל נמשכות: מספר אירועי ירי בלוד | במשטרה טוענים: "כרגע ההתקהלויות אינן אלימות ברובן ובמקומות ספציפיים ישנם יידוי אבנים" | חייל בן 19 הותקף ביפו ונפצע קשה

    צילום: יוסי אלוני / פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות מתקהלים במוקדים שונים בלוד, במשטרה אומרים כי כוחות מג"ב ערוכים במוקדים אלו ובנקודות החיכוך ברחבי העיר. כרגע ההתקהלויות אינן אלימות ברובן ובמקומות ספציפיים ישנם יידוי אבנים. הכניסות לעיר חסומות על ידי הכוחות.

    ההתקהלויות מפונות כרגע על ידי הידברות בין המפקדים הבכירים לבין המתקהלים פרט למוקד אחד שבו כרגע יש פיזור באמצעים.

    עד כה נעצרו הערב 8 חשודים מההתפרעויות של הלילות הקודמים וסבב המעצרים ממשיך ברגעים אלו.

    ברשת הופץ תיעוד של אדם הטוען שמחבלים ערבים ביצעו ירי מרכבים חולפים לעברו ולעבר אחרים שהיו עימו. הוא אף הציג את תרמילי כדורי האדח שפזורים על הריצפה ומעידים על מה שהתרחש.

    שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

    צילום: יוסי אלוני / פלאש 90

    מוקדם יותר, חייל בן 19 הותקף באלימות קשה על ידי פורעים ערביים ביפו והובל לבית החולים איכילוב. בבית החולים מעדכנים כי לאחר אבחון ובדיקות הדמייה בחדר המיון, מצבו מוגדר קשה עם פגיעת ראש והוא סובל משברים בגולגולת ודימומים מוחיים. הוא הועבר לחדר ניתוח.

    צוות 'כאן חדשות' שהגיע לסקר התארגנות של פעילי ימין קיצוני הותקף הערב בשכונת התקווה בתל אביב. שני התוקפים עוכבו במשטרה.

    חובש מד"א, גם הוא בן 19 הגיע לבית החולים אסף הרופא לאחר שנפגע מירי מחבלים ערביים בלוד. מצבו מוגדר קל עם פגיעה בגפיים התחתונות.

    בתיעודים שמופצים ברשת בדקות האחרונות נראים מחבלים ערביים יורים צרורות לעבר יהודים עוברי אורח בלוד.

    שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

    צילום: יוסי אלוני / פלאש 90

    בית הכנסת דוסא בלוד עולה באש.

    תושבי לוד סיפרו הערב כי התחושה בעיר היא שהלילה תהיה הסלמה של המצב והפרעות יעלו מדרגה. דיווחים על משפחות שנמלטו מהעיר.

    צילום: יוסי אלוני / פלאש 90

    נתי איזק, תושב לוד שעבר לינץ' סיפר לאבי מימרן במהדורה המרכזית: "שנים אנחנו מתריעים על המצב הקשה בלוד. אף אחד לא מרגיש ביטחון. מביאים משטרה שעומדת מנגד ולא עושה כלום. רק ירי מגיע לתקשורת, אבל כל הזמן יש לינצ'ים. ניצלתי אתמול בנס מלינץ' ע"י ערבים, וזה 5 דקות מנתב"ג. בתי כנסת נשרפים לחלוטין, אנחנו רק מבקשים שמירה".

    גורם בכיר במשטרה אמר היום ל'קול חי': "המהומות מתחילת השבוע היא מהקשות שידעה ישראל יותר ממהומות אוקטובר 2000. יש אלפי שוטרים שמגוייסים וכבר הערב, הם פרוסים בלוד ובצפון. נגייס 22 פלוגות מג"ב. המשטרה פועלות במשמרות של 2 משמרות ביממה. תגברנו את החוקרים בתחנות המעורבות. צריך קצת סבלנות ובסופו של דבר ננצח את המערכה הזו".

    הגורם הוסיף: "לא נהיה בכל פינה אבל בכל מקום ניתן מענה לכל תרחיש. 800 עצורים עד כה, 400 מתוכם עדיין במעצר. זו כמות גדולה מאד. לוד מקבל את מירב התגבור, 7 פלוגות כרגע שם, מלבד הכוחות שכבר נמצאים שם. הפריסה היום בלוד היא יותר טובה מאתמול. 800 שוטרים כרגע בלוד חוץ מהכוחות הקבועים שם. מחר יתוגברו עוד כוחות בלוד. אני מקווה שבעוד יום יומיים נהיה במקום יותר טוב. אנו נערכים לתפילת יום הששי מחר בהר הבית , אנו לפני יום הנכבה וחג השבועות, ובהחלט מחר הר הבית יהיה שעת המבחן".

    המשטרה הכריזה מוקדם יותר היום על עוצר בעיר לוד. החל מהשעה 17:00 אוסרת המשטרה כניסה לעיר והחל מהשעה 20:00 הלילה ועד השעה 03:00 לפנות בוקר נאסר על תושבי העיר לצאת מהבתים ולשהות במרחב הציבורי.

    היום התקיימה פגישה בין אישי ציבור מהעיר עם משטרת ישראל. בפגישה השתתפו נבחרי ציבור, חברי מועצת העיר לוד, פעילי ציבור מובילים יהודים וערבים תושבי לוד, ביחד עם נציגות בכירה של פיקוד מחוז מרכז ותחנת לוד של משטרת ישראל.

    בפגישה שהתנהלה בתחנת לוד נדונו דרכים לשיתוף פעולה בין הצדדים במטרה להרגיע את הרוחות בעיר ולהביא להפסקת האלימות בעיר בין יהודים לערבים.

    בסיכום הישיבה, התחייבו הצדדים לעשות ככל שניתן מול הציבור אותו הם מייצגים לרבות הופעה משותפת בתקשורת וקיום סיורים משותפים ברחבי העיר להצגת המחויבות לסיום המשבר והשבת הסדר על כנו. נציגי המשטרה בפגישה, התחייבו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה של המשטרה מול מפירי הסדר משני הצדדים, בדגש על גורמים, ערבים ויהודים, שאינם מקרב תושבי העיר, המגיעים ליטול חלק בהתפרעויות.

    הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו ערך היום ביקור חיזוק במכינת מעוז שהושחתה בידי פורעים בעיר לוד: "הרגשתי כאב שנאלצתי להגיע לעיר לוד ברכב ממוגן", אמר הרב לאו: "לא יעלה על הדעת שתושבים צריכים לחשוש לחייהם מהשכנים שלהם. אנחנו בלב המדינה, העיר הזאת צריכה להיות שלווה ובטוחה".

    צילום: יוסי אלוני / פלאש 90

    הראשון לציון, הגאון הרב יצחק יוסף יצא היום בקריאה מיוחדת לעם ישראל שלא להיגרר לאלימות.

    צילום: יוסי אלוני / פלאש 90

    מפלגת הציונות הדתית קיימה היום ישיבת סיעה בעיר לוד. לפגישה הגיעו גם צעירי הציונות הדתית ששהו היום בעיר לוד בחלוקת עוגות ופינוקים לתושבי העיר.

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "הגענו כדי להיות פה עם התושבים. ימים מאד קשים עוברים על תושבי לוד ובאנו לחזק ולהביע הזדהות. הצעירים המדהימים שהגיעו לפה מבטאים ערבות הדדית ברמה הכי גבוהה וראויה. בימים הלא פשוטים שעוברים על כולנו, באנו עם אמירה אחת, עם ישראל כולו כאן איתכם. יש לנו עם חזק ומיוחד ועם כל הקושי שאנחנו עוברים, יחד נתגבר על כל מכשול".



    0 תגובות