דובר צה"ל: ההודעה ביום חמישי – טעות שנעשתה בתום לב

    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: ההודעה ביום חמישי – טעות שנעשתה בתום לב

    דובר צה"ל התייחס להודעה המטעה מיום חמישי והבהיר כי מדובר ב'טעות שנעשתה בתום ל'ב ולא נועדה לצרכי לוחמה פסיכולוגית: "מערך הדוברות אינו מערב לוחמה פסיכולוגית או הונאה בעבודתו"

    10:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ גוטליב: "טיבי אויב, יש לו סיבה לפחד ממני"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן התייחס הערב (מוצ"ש) להודעה שפרסמו ביום חמישי האחרון לתקשורת הזרה, ממנה הובן בטעות כי צה"ל נכנס קרקעית לרצועת עזה: "לפני זמן קצר שלחתי מכתב ליושב ראש אגודת העיתונאים הזרים בישראל ובו עיקרי הפרטים מהתחקיר שקיימתי היום בנושא התדריך לכתבים הזרים ביום חמישי בלילה. טעותו של הקצין נעשתה בתום לב וכתוצאה מאי הבנה של תמונת המצב המבצעית בשטח ולא משום סיבה אחרת", הסביר זילברמן.

    לדבריו "מערך דובר צה"ל לא מערב לוחמה פסיכולוגית או הונאה בעבודתו ומחויב בראש ובראשונה לאמירת אמת לעיתונאים ולציבור וכך ימשיך לעשות".

    כזכור, ביום חמישי האחרון בשעות הלילה, עת תקפו כוחות אוויריים של צה"ל ברצועה תקיפה מסיבית במיוחד על מערך המנהרות של חמאס, פרסם דובר צה"ל לתקשורת הזרה הודעה מטעה ממנה ניתן היה להבין כי כוחות קרקעיים של צה"ל נכנס לרצועה. כלי תקשורת בעולם כבר דיווחו בעקבות ההודעה, על הסלמה משמעותית במלחמה בין צה"ל וארגון הטרור חמאס.

    מאוחר יותר נטען בכמה כלי תקשורת, כי מטרת ההודעה הייתה לבלבל את חמאס ולגרום לו להכניס את אנשיו אל המנהרות ולפוצץ אותם על פעילי הטרור. בדברים שכתב הערב דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, הוא מכחיש את הפרסומים כאמור וטוען כי מערך הדוברות 'אינו מערב לוחמה פסיכולוגית או הונאה בעבודתו'.



    0 תגובות