קריסת טריבונה בהיכל חסידות קרלין: שני הרוגים ופצועים רבים

    חדשות קול חי 5 Comment on קריסת טריבונה בהיכל חסידות קרלין: שני הרוגים ופצועים רבים

    ברגע אחד תפילת החג הפכה לאירוע רב נפגעים: 2 הרוגים ו-184 פצועים באסון קריסת טריבונה בגבעת זאב בבית הכנסת של חסידות קרלין | כל הפרטים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שני הרוגים ולמעלה מ-200 פצועים כתוצאה מטריבונה (פרנצ'עס) שקרסה בכניסת החג בבית כנסת בגבעת זאב. אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה מסר בצאת החג: "בקבלת הקריאה למוקד איחוד הצלה התברר כי ישנם למעלה ממאה נפגעים ולכן הכרזנו נוהל אר"ן – אירוע רב נפגעים ועשרות רופאים, פרמדיקים וחובשים של איחוד הצלה נהרו למקום לסייע לנפגעים".

    אלי ביר נשיא איחוד הצלה שהגיע אף הוא לזירה בדקות הראשונות של האירוע מסר: "במקום נוצרה אנדרלמוסיה רבה עקב אופי האירוע והקמנו במקום אף אוהל חוס"ן לסיוע נפשי לנפגעי החרדה. שחלקם לדבריהם נכנסו לטראומה לאחר ששהו אף בזירת האסון במירון". בראיון במשדר המיוחד ב"קול חי" אמר אלי ביר לבצלאל קאהן, כי נכנס לחדרו של האדמו"ר מקרלין, כדי לבשר לו על פטירת שניים מחסידיו: "הוא פרץ בבכי. לא ידעתי מה לעשות. התחלתי לבכות איתו. זה היה מהרגעים הקשים ביותר שהיו לי".

    אייזיק כץ חובש איחוד הצלה סיפר בצאת החג: "כשהגעתי לזירה יחד עם עשרות חובשים נוספים נתקלנו במספר רב של נפגעים שחלקם איבדו את הכרתם. חובשים מהחסידות ששהו במקום בזמן הקריסה החלו בפינוי הנפגעים באמבולנס של איחוד הצלה שהיה מחוץ לבית הכנסת כאמבולנס כונן שבת וחג".

    יוסי אייזנשטיין חובש איחוד הצלה שהיה בכניסה לבית הכנסת בזמן התרחשות האסון סיכם: "הייתי בסמוך לאמבולנס איחוד הצלה שהיה ברשותי לרגל החג ונשמעו לפתע זעקות רבות לעזרה. נכנסתי מיידית למקום עם חובשים נוספים והתחלנו בסיוע ופינוי הנפגעים. תוך כדי שביקשתי ממוקד איחוד הצלה להזניק למקום אמבולנסים נוספים של איחוד הצלה שפינו מהזירה למעלה מ-60 נפגעים במצבים שונים".

    דוד ישראל ראש סניף איחוד הצלה בגבעת זאב מסר בצאת החג: "עקב אופי האירוע והכמות הרבה של הנפגעים פעלנו בזירה יחד עם הרופאים של איחוד הצלה ד"ר אריה יפה, ד"ר שלמה גנסלר, ד"ר אדם באלין, ד"ר אריאל ליפשיץ, וד"ר אבירם זיילר ובסיוע של עשרות חובשים שהגיעו לסייע לנו להעניק סיוע ראשוני לפצועים"

    אהרון פאמפ סגן ראש סניף איחוד הצלה בגבעת זאב מסר בצאת החג: "בעקבות הגעת חובשים נוספים מהשכונות בירושלים על פי נהלי אגף ההלכה של איחוד הצלה הם הוחזרו לבתיהם ע"י צוותי רפואה של איחוד הצלה ממזרח ירושלים שאף סייעו בזירה להעניק סיוע ראשוני לפצועים".

    החובשים הרבים העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 184 פצועים. מתוכם חמישה במצב קשה ועשרה במצב בינוני. על פי מד"א הפצועים מהאסון פונו לבתי החולים הבאים: לבית החולים שערי צדק פונו 105 פצועים, מהם שניים קשה,ששה בינוני ו-97 קל. לבית החולים הדסה הר הצופים פונו 22 פצועים, מהם 1 בינוני ו-21 קל לבית החולים הדסה עין כרם פונו 51 פצועים, מהם 3 קשה, 3 בינוני ו-45 קל לבית החולים שיבא בתל השומר פונו 4 פצועים קל. לבית החולים שמיר-אסף הרופא פונו 2 פצועים קל

    בעבודה מאומצת ולאורך כל שעות הלילה, עסק צוות השירות הסוציאלי של הדסה בזיהוי הפצועים אשר פונו אל בתי החולים של הדסה בהר הצופים ובעין כרם. אין פצועים אלמונים שלא זוהו. פרופ׳ אירי ליברגל, מנהל המערך האורתופדי בבתי החולים של הדסה: ״במהלך הלילה והיום בוצעו בדחיפות ניתוחים מצילי חיים – אורתופדיים בעיקר, לאור אופי הפגיעות הכולל שברים רבים ופגיעות מעיכה קשות בקרב כל הפצועים, וכן בוצעו ניתוחים נוירוכירורגים דחופים ובטן, מצילי חיים אף הם".

    מדוברות הדסה עין כרם נמסר עם מוצאי השבת כי מתוך 120 פצועים שפונו לבתי החולים של הדסה מהאירוע בגבעת זאב, שוחררו עם צאת החג חולים אשר מצבם השתפר. בהדסה עין כרם עדיין מטופלים 42 פצועים, בהם גם 6 במצב קשה, ובהדסה הר הצופים נותרו 9 פצועים במצב קל ובינוני. צוות העובדות הסוציאליות מלווה את המשפחות ואת הפצועים בכל צורך. במהלך 24 השעות האחרונות נותחו במרתון ניתוחים אורתופדיים רבים מן הפצועים בהדסה עין כרם ובהדסה הר הצופים, בהם גם 5 ילדים. נער בן 16 עבר ניתוח נוירוכירורגי מציל חיים וכעת מונשם ומורדם ביחידה לטיפול נמרץ.

    כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה והחלו בפעולות לחילוץ השוהים במבנה תוך סיוע לכוחות ההצלה השונים שחשו למקום. צוותים של מערך הרפואה המשטרתי, סייעו אף הם בטיפול בפצועים והצליחו בין הפצועים שטופלו על ידם להציל את חייו של צעיר ללא דופק שפונה לאחר מכן להמשך טיפול רפואי.

    מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיע למקום ופיקד על פעולות הכוחות בזירה ובהמשך קיים הערכת מצב בה עמד על המשך הפעולות הנדרשות, לרבות פעולות חקירה מקצועיות ומיידיות שהוטלו על היחידה החוקרת במשטרה. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי לזירה וקיבל סקירה ממפקד המחוז על האירוע והפעולות הצפויות בהמשך. חקירת האירוע נמשכת.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      עצוב
      מזעזע
      מכירה את המשפחה של האברך

    2. 1

      טוב שאתם לא מביאים את הסירטונים המזעזעים של "רגע האסון". זה ממש מיותר. העיקר שאתם מדווחים יפה ומביאים את התמונות שאפשר להביא ללא זוועות. המשיכו כך!