צה"ל: השמדנו עד כה 100 ק"מ של מנהרות; חוסל בכיר הגיהאד

    מוטי סבן No Comments on צה"ל: השמדנו עד כה 100 ק"מ של מנהרות; חוסל בכיר הגיהאד

    היום השמיני למבצע שומר החומות: הישגים לישראל במערכה מול חמאס, חיסול מח"ט צפון עזה, השמדת כלי צולל של חמאס לפני כניסתו לפעילות נגד ישראל והשמדת מאות ק"מ של מנהרות טרור

    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום השמיני למבצע: ממשיכים בסוגיה של התקיפות לרוחב ולאורך הרצועה על פי עץ המשפחות המתחלק לשלוש קבוצות: אנשים – בכירים ופעילים.

    תשתית – תת קרקע, מטרות עוצם, מטרות ממשל, בתי פעילים (מתמקדים במג"דים ומ"פים), והתמקדות על פי אזורים.

    ואמל"ח – מרכיבים רב-קניים, תמ"ס על סוגיו השונים (ממקדים בעיקר בארוך ובבינוני) ואמל"ח מיוחד.

    סיכול של מח"ט צפון הרצועה של הגא"פ: הישג אדיר לשב"כ על מודיעין יוצא דופן. בסיכול משותף, בהובלת מרכז האש בפד"ם, חוסל חוסיין אבו-הרבי, מח"ט צפון הרצועה של הגא"פ, פעיל דומיננטי בארגון, הכווין את הנ"ט שנורה ביום הראשון במבצע לגבעת האהבה. חטיבתו ממקדת את הירי בשדרות והירי של שבועיים לפני המבצע היה ירי מחטיבתו. הסיכול מבוצע בעזרת מטוסי קרב.

    סיכול רכב בלב העיר עזה עליו היה כלי צולל בלתי מאויש: בצהרים סוכל בעיר עזה כלי צולל בלתי מאויש. זו פגיעה קשה של צה"ל במערך הימי של חמאס וגא"פ (חלקה נעשה במב"ם וחלקה במבצע), מהיום הראשון יש כאן טיפול שיטתי בשלושה נדבכים: אנשים, אמל"ח, תשתיות.

    אנחנו מזהים באמצעות מספר תצפיות של חיל הים וגם של איסוף חיל האוויר התארגנות לפיגוע ימי, כשהתארגנות צפויה להיות בכלי צולל בלתי מאויש, אנחנו מסכלים בסיכול בו זמני גם מהאוויר וגם מהים ותוקפים למעשה את הרכב שפורק את הכלי הצולל, הפעילים יוצאים ממנו, והרכב מתחיל לנסוע בחזרה.

    אנחנו תוקפים את הרכב וגם את הכלי ואת הפעילים שלידו. הרכב נפגע, הכלי הושמד לחלוטין, מספר פעילים נהרגו. הסיכול מבוצע על החוף, כשמעדיפים סיכול בחוף ולא לחכות לים – מקדימים תרופה למכה.

    תקיפות תת-קרקע (המטרו): מבצעים הלילה את מטרו שלב ג', מתמקדים בגזרה של שני גדודים נוספים, גדוד שאטי וסברה, שניהם בעיר עזה בצפון ובמרכז, מסכלים 15 ק"מ של מנהרות. 35 מטרות, 110 חימושים, 50 מטוסים, 20 דקות. בהערכה גסה – מטרו שלב א' וב', אנחנו בסדר גודל של השמדת 100 ק"מ של תת קרקע.

    לגבי הכלי תת ימי הוא יודע להגיע לנק' כלשהי בחופי מדינת ישראל או כלי שיט של חה"י ולעשות את מה שיודע לעשות. מורידים אותו מהמזח, יורד מתחת לים. סיכול מוצלח ביותר.



    0 תגובות