ועדת הכספים דנה באסון מירון: "אף אחד לא לוקח אחריות"

    איתי גדסי ואבי רבינא No Comments on ועדת הכספים דנה באסון מירון: "אף אחד לא לוקח אחריות"

    ועדת הכספים קיימה דיון בעניין אסון מירון | ח"כ גפני: "אף פעם המדינה לא התערבה, לכל היותר נתנו קצת כסף, הדרך לא דרך, הכבישים לא כבישים, הגישה לא גישה" | פינדרוס: "אני קורא כבר עכשיו לוועדה לקרוא לשר לשים את המפתחות וללכת הביתה" | ח"כ מוסי רז: "מצטרף לדבריו של פינדרוס שהשר צריך לשים את המפתחות"

    ציון הרשב"י במירון צילום: David Cohen/Flash90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים דנה הבוקר (שלישי) בדיון בעניין האסון במירון. מספר חברי כנסת קראו לשר לביטחון פנים להתפטר מתפקידו.

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בפתח הדיון לעניין האסון במירון: "קצת התלבטתי בתקופה הזו של לחימה בעזה ועם כל מה שנלווה לעניין הזה, אבל חשבתי שמן הראוי שנמשיך את כל מה שניתן במסגרת ההנחיות של פיקוד העורף, להמשיך את החיים ולא לדחות אותם. נקיים את הדיונים היום ומחר, בהתאם לתוכנית. אנחנו שולחים ניחומים להרוגים ואיחולי רפואה שלמה לפצועים. אנחנו מתפללים לקב"ה שתיפסק שפיכות הדמים הזו ויחזור לכאן שקט ושלווה".

    לגוף הדיון ציין ח"כ גפני: "הנושא של מירון, הוא נושא שהיה כאן בכנסת הרבה מאוד פעמים, הדיונים בעניין הזה התקיימו פעמים רבות, אני בשעתו גם הצעתי ומליאת הכנסת גם אישרה ועדת חקירה פרלמנטרית שלא יצא ממנה דבר כי הלכו לבחירות, זה היה בתקופת אולמרט כרה"מ, כולם ידעו שיהיה אסון, רק לא ידעו מתי. ידעו שבהר ללא מקום, עם המון אנשים זה יקרה, ומדינת ישראל עומדת מהצד, כאילו זה לא נוגע אליה".

    צילום: דוברות הכנסת

    צילום: David Cohen/Flash90

    גפני המשיך: "המקבילה של זה הוא הכותל המערבי שם עשו רחבה ענקית, ומקום שמכבד את הבאים בשעריו, והכל לפי אישורים והנחיות, מה שלא קורה במירון. אף פעם המדינה לא התערבה, לכל היותר נתנו קצת כסף, הדרך לא דרך, הכבישים לא כבישים, הגישה לא גישה. לא אחזור על ציטוטים שלי במהלך השנים, שאם יש אירוע ביטחוני המציאות היא בלתי ניתנת לתיאור. אין שם מקום, מאפשרים לאנשים להגיע, זה המקום השני המתוייר ביותר, באים אליו אנשים מכל העולם. והמדינה כאילו עומדת מהצד. אי אפשר להמשיך עם זה כמות שהוא, אם רוצים לסגור את המקום, שיקבלו החלטה מול כל העולם היהודי, אם מחליטים שמשאירים פתוח אז צריך להשקיע שם כסף ולהסדיר את כל המקום".

    ח"כ ינון אזולאי: "כולנו בימים קשים, גם בגלל טרור מבית, שהמחבלים מתוך ערביי ישראל מבצעים לינץ' באזרחים. גדלתי בעכו, וביקרתי בה עם ח"כ משה ארבל, ביקרתי את הפצוע שעבר לינץ שם, אני מכיר אותו ואת משפחתו. מחבלים מתוך ערביי ישראל שהרימו את הראש, מזה אנחנו צריכים לדאוג. לגבי האסון ביום שישי, ראיתי והזדעזעתי, יש בקרוב עוד חתונות גדולות במגזר החרדי, מצופה מהרשויות לעשות את הכל, והמארגנים שלא יוותרו על הבטיחות, וגם הרשויות, לא לוותר על שום דבר בבטיחות. לאותן חסידויות אני קורא לעשות הכל בשיתוף פעולה. בנוסף צריך לעשות פעם אחת סדר עם ועדת החמישה, היא עושה מה שהיא רוצה, בלי לתת לאף אחד להיכנס. זה בסדר שתקום ועדת חקירה הממלכתית, אבל במקביל שיגיע למסקנות מבקר המדינה".

    ח"כ חוה עטיה: "הייתי בקשר עם המשפחות, ושמעתי מהם שההתנהלות וההמתנה היו ארוכים במכון לרפואה משפחתית, וצריך לבדוק את זה, ולקיים דיון על כך".

    יו"ר הוועדה: "המכון היום איננו מתאים מבחינת גודלו כאשר יש אירוע רב נפגעים, והמשפחות עומדות כאובות. זה לא משהו שאפשר לומר יהיה בסדר, אסור לנו שכמי שמפקח על עבודת הממשלה, להשאיר את המצב כמות שהוא".

    ח"כ יצחק פינדרוס: "אנחנו במציאות מטורפת, הכנסת אמורה לפקח על הממשלה, ואיפה שאתה נוגע, הדברים לא עובדים. לעניין מירון אף אחד לא לוקח אחריות, הממשלה לא לוקחת אחריות כממשלה. הגשתי שאילתא לשר לביטחון פנים על ההתנהלות באבו כביר והמעבר לשם, עונה לך השר שמכיוון שזה בחקירה הוא לא יכול לענות. אז אם נקים ועדת חקירה, 20 שנה לא נוכל לקבל תשובות. אז אם זה המצב, שיתפטר ויחזור בסוף הוועדת חקירה, כי הוא לא יכול לעשות שום דבר, והוא לא אשם כמובן. המשטרה לא אחראית, שר הבט"פ לא אחראי ולא יכול לענות כי הנושא בבדיקה, משרד הבריאות לא אחראי, אז או שהכנסת תחליף את הממשלה, התנהלות במשטרתית כמו שהיא מתנהלת בלוד ובירושלים לא צריכה להתנהל. למדינת ישראל אין משטרה, אין מכון באבו כביר, ואין שר כי הוא לא אשם, הוא רק אחראי, אני קורא כבר עכשיו לוועדה לקרוא לשר לשים את המפתחות וללכת הביתה".

    צילום: דוברות הכנסת

    צילום: David Cohen/Flash90

    ח"כ מוסי רז: "אני מצטרף לדבריו של פינדרוס שהשר צריך לשים את המפתחות, ואני משתתף בצער המשפחות באסונות הללו, וכן בצער המשפחות במהלך המבצע בישראל ובעזה. צריך לבדוק מי אחראי בכל משרד, לא כדי להעמיד לדין, יכול להיות שגם זה צריך, אבל בעיקר כדי למנוע את האסון הבא".

    ח"כ יואב סגלוביץ: "יש פה ראש ממשלה 12 שנה, יש בעיות בממשלה אבל אי אפשר להתעלם שהמשטרה סורסה כבר שנתיים וחצי. הדיון צריך להסתיים בהמלצה של הוועדה להקים ועדת חקירה ממלכתית. בדיקה אמתית של הדבר הזה לא תהייה, יש רק גורם שיכול לבדוק את הדברים האלה לעמוק – איך לטפל בכל אותם אירועים. רה"מ – תביא הצעה לוועדת חקירה ממשלתית".

    ח"כ גלעד קריב: "אם נצא כאן היום בלי החלטת ועדה הקוראת להקים ועדת חקירה ממלכתית, נחטא לתפקידנו. נשתתף במלאכת הטיוח שלצערי כבר החלה מיד לאחר האסון, לצד כך יש לצאת קריאה נוספת – לא ייתכן שהאתר הזה ינוהל על ידי 4 הקדשים ולא על ידי הריבון. יש לקרוא למימוש החלטות שהיו בעבר להפקיע את האתר תוך מתן הפיצויים הנדרשים. היו גורמים גם בבניין הזה וברשויות בכלל שקראו לאנשים להגיע למקום ומנעו מהרשויות להגביל את מספר המשתתפים במקום, אז שאנחנו עושים חשבון נפש, הוא שייך גם לפרנסי הציבור ורבניו".



    0 תגובות