- רדיו קול חי - -

גפני לנתניהו: "להשאיר את הר הבית סגור ליהודים"

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הודיע הערב (מוצ"ש) לראש הממשלה נתניהו כי יהדות התורה מתנגדת ליהודים לעלות להר הבית.

"מפני חטאינו נחרב בית המקדש וקיים חיוב כרת בעליה להר הבית. אנחנו מתפללים כל העת 'ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים', אי העליה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותנו למקום קדוש זה אליו אנו מכוונים בתפילותינו מכל העולם", כתב גפני והדגיש "אני מבקש ממך להשאיר את הר הבית סגור ליהודים".

בכיר ביהדות התורה הגיב לדברי גפני ואמר לעיתונאי יוסי ברגמן ב'זירה פוליטית', כי "אכן אסור להיכנס להר הבית, אך העובדה שגפני נזכר כעת להבהיר זאת, נותנת לגיטימציה לפורעים הערבים להמשיך להשתולל בירושלים".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב להודעת גפני: "‏עושה רושם שגפני יודע על הסכם שכולו כניעה והתקפלות של רוה"מ בירושלים". לדברי בן גביר: "לא נותר עוד הרבה זמן לדעת את התשובה. מחר בשבע בבוקר ההר צריך להיפתח ליהודים – סגירה של ההר פירושה שישראל נכנעה לחמאס".

ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית), הגיב גם הוא: "מצער לראות שיהודים ממשיכים להאשים את עצמם בפרעות הערבים. הר הבית הוא מקום המקודש ליהודים. גם אם יש מחלוקת הלכתית סביב עליה ותפילה בהר, אסור בשום פנים ואופן למנוע עליית יהודים להר".

מרן ‏הראש"ל והרה"ר לישראל הגר"י יוסף שליט"א התייחס לנושא בשיעורו הערב: "יש רב שאמר שאסון מירון קרה בגלל שלא עולים יהודים להר הבית, זה אסור אוי ואבוי לומר כך. הקדושה של הר הבית עולה עד הרקיע", אמר הראשון לציון.