ח"כ יאיר גולן: "ישראל חייבת להגיע להסדר מדיני עם החמאס"

    מהדורת הבוקר 3 Comment on ח"כ יאיר גולן: "ישראל חייבת להגיע להסדר מדיני עם החמאס"

    סגן הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ יאיר גולן: "צריך להגיע איתם להסדר מדיני. אין ברירה – חמאס הוא לא רק ארגון טרור הוא גם ישות מדינית; התפקיד של ישראל הוא להביא ביטחון לאזרחיה ולהחזיר את השבויים וגופות החיילים"

    יאיר גולן צילום: פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף במיל' ח"כ יאיר גולן אומר כי חובה על מדינת ישראל להגיע להסדר מדיני מול החמאס: "אוי ואבוי אם זה ימשך כל הדורות ורק נגיד שזה גזירת גורל. צריך לאמץ מדיניות אחרת".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר כינה גולן את המבצע 'מוצלח' מבחינה צבאית אך נורא מבחינה מדינית: "כפי שנראה כרגע, מבחינה צבאית – זה מבצע מוצלח, אבל איום ונורא מבחינה מדינית ואזרחית. אירופה וארה"ב קמו עלינו. ביידן ואירופאים איתתו לנו כל הזמן שלא ניתן להמשיך עם זה יותר מידי. אמרו לנו להירגע עם השיטה הזאת של הפצצות רחבות היקף ברצועה".

    "אני יודע איך מתקבלות ההחלטות האלה. זה שילוב של הכל ביחד: לחץ בינלאומי, אמירת הצבא שמיצינו את בנק המטרות, התחושה הכללית שאי אפשר להביא לעוד הישגים משמעותיים – כל זה הביא לסיום המבצע, אבל הלחץ הבינלאומי פה הוא בפירוש מרכיב משמעותי מאוד", אומר גולן.

    גולן קורא להגיע להסדר מדיני עם החמאס: "צריך להגיע איתם להסדר מדיני. אין ברירה. היינו ביחסי עויינות נוראים עם מצרים עד 77. גם אז כל מה שהם עשו זה לרצות לחסל אותנו, אבל זה לא הפריע לנו לחתום איתם על הסכמי שביתת נשק. חמאס היום הוא גורם ריבוני לחלוטין ברצועת עזה, כל הניסיון לתאר אותו כרק ארגון טרור הוא לא נכון – ברור שהוא אויב והוא ארגון טרור אבל גם ישות מדינית. אני בעד לנהל שיח גם עם איראן, שהיא גם אותו דבר – מדינה אבל ישות טרוריסטית. התפקיד של ישראל הוא להביא ביטחון לאזרחיה ולהחזיר את השבויים וגופות החיילים".

    "היום יש 2 אפשרויות", מדגיש גולן: "או שנכנסים לעזה ומרסקים את הזרוע הצבאית של חמאס ומורידים אותו על הברכיים. כמובן שיש לזה מחירים – זה יקח שבועות וחודשים, ידרוש כניסה לכל ריכוזי האוכלוסין ברצועה ויעלה בחיי אדם רבים בשני הצדדים, אבל אפשר לעשות את זה. אם לא רוצים לעשות את זה – כדאי להגיע להסדרה מול חמאס כי אין מישהו אחר. אפשר להגיע איתם למשוואה מאוד פשוטה – הם רוצים פיתוח כלכלי ושחרור אסירים. מה שאנחנו רוצים זה שקט ביטחוני והשבת גופות החיילים".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      יש הבדל אחד גדול שמצרים הוכרעה מבחינה צבאית במלחמת יוה"כ והבינה שאין לה יותר סיכוי להגיע להישגים במלחמה עם ישראל, ולכן הלכה להסכם שלום.
      החמס עדיין לא!

    2. 2

      ממש דברי חכמה שלא זכינו לשמוע עד היום… אדרבה, לך תגיע להסכם שלום, או פשרה כל שהיא עם ה"ישות המדינית"!

    3. 1

      גולן שקרן … יש אהדה חסרת תקדים באירופה מה שלא היה מעולם… באיטליה אתמול אנשים עמדו על הרגלים עם דיגלי ישראל והריעו לישראל… א ו ס ט ר י ה… אהדה בלתי פוסקת … גרמניה… כולם בעד ישראל תומכות… שקרן עוכר ישראל רשע… מה אתם בכלל מביאים נבלה כזה