הסתיימה ההצבעה בבחירות לנשיאות; ממתינים לתוצאות

    איתי גדסי ואבי רבינא No Comments on הסתיימה ההצבעה בבחירות לנשיאות; ממתינים לתוצאות

    יצחק הרצוג או מרים פרץ? מליאת הכנסת קיימה ישיבה מיוחדת בה בחרו חברי הכנסת את נשיא המדינה הבא | הקולות נספרים ומיד ייודעו התוצאות | הרצוג מוביל

    צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
    12:16
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on נעצרו מחבלים שהיו מעורבים בפיגועי ירי ומטענים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צפו בהכנות לקיום הבחירות במליאה | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

    לפני זמן קצר הסתיימה ההצבעה במליאת הכנסת על נשיאות המדינה. בשעה זו נספרים הקולות ומיד ייוודעו התוצאות.

    המועמדת מרים פרץ מסרה הצהרה לתקשורת, לאחר ההצבעה: "אני הבת שעלתה ממרוקו, הגיעה לארץ, עברה את חיי המעברה וזכתה להגיע להתמודד לנשיאות המדינה. זאת השמחה. זאת הגאווה, לא בחיל ולא בכוח, לא במספר המנדטים, לא במספר האצבעות".

    המועמדת לנשיאות הוסיפה: "על הטילים בעזה נתגבר, על הרוח הרעה לא נצליח להתגבר. יש לנו מדינה מדהימה – אסור שנכסה אותה בערפל".

    עוד אמרה פרץ: "אני מתמודדת מול אדם יקר וראוי, זו זכות גדולה. יש לנו מדינה מדהימה, אסור שנכסה אותה בערפל".

    שני המועמדים, יצחק הרצוג ומרים פרץ, הגיעו למשכן בשעות הבוקר והוזמנו לשהות, יחד עם קרוביהם והצוותים המלווים אותם, באולמות "נגב" ו"ירושלים" באגף החדש בכנסת, אשר הוכנו מבעוד מועד לכבוד המועמדים.

    בשעה 11:00 נפתחה הישיבה המיוחדת במליאה. יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, פירט את נוהל ההצבעה החשאית והכריז על תחילת ההצבעה. שני המועמדים י צפו במהלך ההצבעה מהיציע המיוחד במליאה.

    119 חברי כנסת הצביעו בישיבה המיוחדת ועל פי פרסומים שונים מספר פתקי ההצבעה של הרצוג היה נמוך משמעותית בתום ההצבעה. מה שאומר שהוא המועמד המוביל.

    בתום ההצבעה הכריז יו"ר הכנסת על הפסקה בישיבת המליאה לצורך ספירת הקולות. תיבת הקלפי נלקחה על ידי סדרני הכנסת לחדר נפרד והקולות נספרים על ידי חברי ועדת הקלפי, חברי הכנסת דוד ביטן (יו"ר), יוסף טייב, אמילי מואטי ויואל רזבוזוב.

    בתום הספירה יחדש יו"ר הכנסת את ישיבת המליאה ויכריז על התוצאות. במידה ולא יושג רוב של 61 קולות למועמד/ת, יתקיים סיבוב הצבעה נוסף. לאחר ההצבעה השנייה, אם יושג רוב קולות (גם אם אינו 61 או יותר), יוכרז על מנצח/ת.

    עם היוודע התוצאות הסופיות ייצא יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, יחד עם סגניו ועם מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, מנכ"ל הכנסת, סמי בקלש וקצין הכנסת, יוסף גריף, לאולם בו שוהה המנצח/ת, שם יודיע רשמית לנשיא/ה הנבחר/ת על תוצאות ההצבעה ויברך אותו/אותה.

    יצויין, כי השבעת הנשיא/ה הנבחר/ת תתקיים במועד אחר. כהונתו של הנשיא ראובן (רובי) ריבלין נמשכת עד כ"ט תמוז תשפ"א, 9 ביולי 2021.

    צפו בגלריה מההכנות לקיום הבחירות במליאה | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ



    0 תגובות