הרצוג בפנייה אישית לח"כים: "יש לי את הניסיון ואת היושרה"

    אבי רבינא No Comments on הרצוג בפנייה אישית לח"כים: "יש לי את הניסיון ואת היושרה"

    המועמד לנשיאות המדינה במכתב אישי לחברי הכנסת: "בתרמילי אני נושא את הניסיון מקצועי שצברתי כנבחר ציבור. אני מגיע אל הרגע הזה כספר פתוח. היכולות והיושרה הציבורית שלי עמדו למבחן יום-יום, שעה-שעה, משך למעלה משני עשורים בהם מילאתי את משימת חיי"

    יצחק בוז'י הרצוג צילום: הסוכנות היהודית
    15:21
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on תמונה ישנה עוררה סערה: האם סינוואר העז לצאת ממחבואו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המועמד לנשיאות המדינה, יצחק הרצוג שלח הבוקר (רביעי), מכתב אישי לכל חברי וחברות הכנסת, לקראת ההצבעה שתתקיים במליאת הכנסת לנשיאות המדינה. "הבוקר בשעה 11:00 תתכנס מליאת הכנסת לישיבה מיוחדת לבחירת נשיא מדינת ישראל האחד עשר, פניה וקולה של האומה ושל אזרחיה כולם, אל תוכנו פנימה ומול משפחת העמים. מועמדותי תובא בפניכן ובפניכם ואני פונה אליכם כדי לבקש את תמיכתכן ותמיכתכם בי", כתב הרצוג.

    "הגעתי אל הרגע הזה לאחר חיים שלמים של הכנה. בתרמילי אני נושא את הניסיון מקצועי שצברתי כנבחר ציבור, כחבר כנסת וכשר, כמועמד לראשות ממשלת ישראל, כראש האופוזיציה וכיו"ר הנהלת הסוכנות היהודית לארץ ישראל. לצד הניסיון, ניצבת אמונתי בכוחם של חיבורים וביכולת לבנות גשרים של הסכמות מתוך מציאת המשותף והמאחד. למדתי את החברה הישראלית לאורכה ולרוחבה בתפקידים השונים שמילאתי, כיחידים, כקבוצות וכרקמה בלתי ניתנת להתרה", הוסיף המועמד לנשיאות. "לאורך הדרך זכיתי לצבור שותפים וידידים רבים בקרב מנהיגי העולם ומעצבי דעת הקהל בזירה הדיפלומטית והבין-לאומית. קשרתי חברויות אמיצות עם אחינו ואחיותינו בקהילות היהודיות בתפוצות, ויחד עם אנשי הסוכנות היהודית היקרים, סייענו בשלוש השנים האחרונות לעלייתם של כ-80 אלף מהם ארצה".

    עוד הוסיף הרצוג: "חברותיי וחבריי, אני מגיע אל הרגע הזה כספר פתוח. היכולות והיושרה הציבורית שלי עמדו למבחן יום-יום, שעה-שעה, משך למעלה משני עשורים בהם מילאתי את משימת חיי: לשרת את העם והארץ שלנו באהבה, במסירות ובמקצועיות".

    "אני מאמין שהנשיא הבא של מדינת ישראל יידרש לחבר מחדש את הקרע בינינו; לסמן יעד ולהתוות דרך אל מעבר למחר; לתכנן ולבנות את הפרק הבא בסיפור של כולנו: החזון למדינת ישראל בשנת ה-100 לעצמאותה; לשמר ולטפח את הגשר המחבר בינינו, היושבים בציון, לבין העם היהודי בתפוצות; לבצר את מעמדה הבין-לאומי של ישראל; להגן על שמה הטוב במשפחת העמים ולהיאבק בשנאת ישראל ובשונאיה; לשמור על החיים המשותפים של כולנו כאן ועל עמודי התווך של הדמוקרטיה שלנו ולהבטיח שכל אזרחית ואזרח במדינה – מכל דת, מגדר, לאום או גיל, יחושו ויהיו שייכים ושווים. המציאות אמנם מורכבת, ויתכן שלא נצליח לחבר את כל הקרעים, אבל אנחנו יכולים וחייבים להקטין את המתחים, להנמיך את החומות ולקרב את המרחקים בינינו, באהבה, אחווה, שלום ורעות בתוכנו", כתב המועמד.

    לדבריו "ההיכרות המעמיקה שלי עם המערכות הציבוריות והשלטוניות וההבנה במה כרוך מילוי תפקיד הנשיא, פניה של ישראל, לא עשו את ההחלטה קלה בעיני. נהפוך הוא. דווקא אלה הן שהביאו אותי לשקול את ההחלטה להתמודד לתפקיד נשיא מדינת ישראל האחד-עשר בחרדת קודש ובכובד ראש".

    "תהא זו זכות גדולה עבורי לשרת את הציבור הישראלי כולו כנשיא הבא של מדינת ישראל ולהמשיך ולפעול למען המדינה היקרה שלנו. אודה מאוד על אמונך בי ותמיכתך במועמדותי", סיים הרצוג את מכתבו, שנשלח אל כל 120 חברי הכנסת.



    0 תגובות