עימות אידאולוגי: האם החרדים צריכים להצטרף לממשלת השמאל?

    אסתי פלד 5 Comment on עימות אידאולוגי: האם החרדים צריכים להצטרף לממשלת השמאל?

    הרב מרדכי בלוי והעיתונאי יצחק נחשוני בעימות אידאולוגי אקטואלי ב"מהדורה המרכזית", האם היה על נבחרי הציבור החרדי לנסות הצטרף לממשלת השמאל בכדי להציל את עולם התורה והיהדות? או שלא נכון לסמוך על פוליטיקאים שהשנאת היהדות היא אומנותם?

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחלוקת אידואולוגית: על רקע הקמת ממשלת השמאל בראשות לפיד ובנט, הדרת החרדים מהממשלה והסכנה לעולם התורה והיהדות במדינה, האם היה צריך לדרוש מנתניהו מוקדם יותר להתפטר? או להצטרף לממשלת השמאל? הרב מרדכי בלוי ויצחק נחשוני בעימות אידאולוגי השקפתי ב"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן.

    נחשוני פתח את העימות ואמר: "כשראינו שהולכים לאופוזיציה, היינו צריכים ללכת לממשלה החדשה. אם חוקי הגיור והגיוס לדוגמה היו נפתרים לפני זה – לא היינו חוששים כעת".

    מרדכי בלוי: "למפלגות החרדיות יש אידאולוגיה תורנית. גדולי התורה ציוו לנו ללכת עם ציבור מצביעי הימין. עדיף שעבאס יישב איתנו, מאשר שנהיה לשון מאזניים, אבל לשבת עם ליברמן. גם במצב שנוצר נציגינו קיבלו הוראות ברורות מה'גדולים'".

    נחשוני הוסיף: "מתווה הכותל עמד על הפרק, ונתניהו החליט שלא לפתור אותו. הוא דחה הכול. היינו צריכים לומר נתניהו "תפנה את מקומך למישהו אחר מהליכוד". היה מוקמת ממשלה של 65 מנדטים מהימין. צריכים לעשות חשבון נפש".

    מרדכי בלוי לא הסכים והבהיר: "לא היה אפשר לדרוש מנתניהו להתפטר, הוא יכל לומר לא. לא יכולנו להקים ממשלה בלי מרצ, העבודה וליברמן – ואיתם כמובן שא"א לשבת. המצב כרגע יהיה נורא קשה, צריכים לאזור כוחות ולהילחם מלחמת חורמה".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      לא מבינה, האם ההחלטה לא להכנס לממשלה הזאת לא הוכרעה על ידי גדולי ישראל??
      אם כן, מה יש להתווכח כאן?
      אולי אני מפספסת משהו?

      1. את לא מפספסת פשוט העיתונאים מפספסים בזה שהם חושבים שהם יותר חכמים מהרבנים

        1. נכון, אנחנו מצייתים לגדולי ישראל. אבל יש בעיה של אימון בחכי"ם שלנו. הפרוצידורה היא שהם מבקשים חוות דעתם והחלטות מהרבנים, ומקבלים הוראות מהם. אבל זה לא שקוף מספיק. היה טוב ורצוי לדעת בדיוק נוסח השאלות שהצירים שואלים את הרבנים ונוסח התשובות "מפיהם ולא מפי כתבם". איך נדע בבירור שכל "קול קורא" הוא הנוסח של הגדולים ולא מה שהפוליטיקאים שלנו שמים בפניהם ומחתימים אותם?

    2. 4

      איני רואה את ה"אידיאולוגים", עם כל הכבוד לר' יצחק נחשוני ולר' מרדכי בלוי, ממתי הם ה"אידיאולוגים" שלנו? נסיון בפוליטיקה ובעתונאות, אינו מקנה עדיין שום עומק חשיבה…