פורעים ערבים נעצרו: טעו בזיהוי וזרקו בקבוק תבערה לבית ערבי

    קובי פינקלר No Comments on פורעים ערבים נעצרו: טעו בזיהוי וזרקו בקבוק תבערה לבית ערבי
    בקבוקי תבערה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירוע זריקת בקבוק התבערה לעבר בית משפחה ערבית ביפו במהלך פרעות תשפ"א: הותר היום (רביעי) לפרסום כי המשטרה והשב"כ פענחו את פיגוע השלכות בקבוקי התבערה בשכונת עג'מי ביפו ועצרו 3 ערבים תושבי המקום, בחשד לביצוע הפיגועים, תכנון נוספים והחזקה לא חוקית של כלי נשק.

    השב"כ והיחידה המרכזית של משטרת ישראל במחוז ת"א, ניהלו חקירה כחודש ימים, עם קבלת הדיווח בדבר חשד לאירוע לאומני, בו הושלכו בקבוקי תבערה לעבר מספר בתי יהודים בשכונה ובשוגג גם לבית נוסף בו נפגעו 2 דיירי הבית קטינים ערבים באורח קשה וקל.

    כזכור, בתאריך 14/05/21 בוצע פיגוע טרור של השלכת בקבוקי תבערה לעבר בתים בשכונת עג׳מי בעיר יפו. באירוע הושלכו מספר בקבוקי תבערה לעבר מספר בתי יהודים ובקבוק תבערה אחד הושלך לעבר בית משפחה ערבית – משפחת ג׳נטאזי.

    כתוצאה מהשלכת בקבוק התבערה לעבר בית המשפחה נכוו שני ילדי משפחת ג׳נטאזי – ילד בן 12 נפצע באורח קשה ואחותו בת 10 נפצעה באורח קל ופונו לביה״ח לקבלת טיפול רפואי.

    כעת הותר לפרסום כי בפעילות מאומצת משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו לחקירה בשבועות האחרונים כלל המעורבים בפיגוע.

    מבצעי הפיגוע הינם תושבי יפו אשר מחקירתם בשב"כ עלה כי תכננו מראש ליידות בקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים בשכונת עג׳מי ביפו ממניע לאומני של נקמה על רקע המהומות בלוד והאירועים האלימים בהר הבית.

    עוד עלה מהחקירה כי החשודים יידו מספר בקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים ובקבוק תבערה אחד הושלך לעבר בית משפחת ג׳נטאזי בעקבות טעות בזיהוי של אחד החשודים.

    לאחר שהחשודים הבינו את טעותם, נמלטו מהמקום, זאת למרות שתכננו ליידות בקבוקי תבערה על בתים נוספים של יהודים באיזור.

    בנוסף, במסגרת החקירה, נתפסו מספר כלי נשק של חלק מהחשודים שהוסתרו במקומות שונים בלב שכונת המגורים ביפו.

    בימים הקרובים עתידה פרקליטות מחוז ת״א להגיש כתבי אישום חמורים נגד המעורבים.

    מהשב"כ והמשטרה נמסר: שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול על מנת למצות את הדין בחומרה מול כל אירוע תקיפה ואלימות על רקע לאומני



    0 תגובות