נדחתה עתירה נגד ממשלת בנט-לפיד: "טענות חסרות יסוד"

    ישראל רובין No Comments on נדחתה עתירה נגד ממשלת בנט-לפיד: "טענות חסרות יסוד"

    העותר ביקש לפתוח בחקירה פלילית נגד יו"ר ימינה בטענה ששיקר לבוחריו והונה את הציבור וכן ליתן צו המעכב את השבעת הממשלה. בית המשפט דחה את העתירה על הסף

    אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"ץ דחה היום (ראשון), עתירה לדחיית השבעת הממשלה, פתיחה בחקירה פלילית נגד מפלגת ימינה וראשיה וקיום דיון בחוקיות מעשיהם של בנט ולפיד ובשאלת חובתם של נבחרי ציבור לקיים הבטחת בחירות.

    העותר, עמוס פוגל ביקשו לדחות את כינוס ישיבת הכנסת שעתידה להתקיים היום לשם השבעת הממשלה ה-36 של מדינת ישראל. במסגרת העתירה התבקש בית משפט העליון ליתן צווים שיחייבו את היועץ המשפטי לממשלה לדון בחוקיות מעשיהם של חברי הכנסת יאיר לפיד, נפתלי בנט ואיילת שקד ובשאלת חובתם של נבחרי ציבור לקיים הבטחת בחירות.

    לטענת העותר, שייצג את עצמו, חתימת מפלגת "ימינה" על הסכמים קואליציוניים עם מפלגת "יש עתיד" היא "רמאות פוליטית העולה כדי ביצוע עבירות פליליות, ומחובתו של בית משפט זה לדון בשאלות החוקתיות המתעוררות ולדחות את השבעת הממשלה עד להכרעה בנושא".

    בית המשפט קבע כי דין העתירה להידחות על הסף. "הטענות המועלות בעתירה אינן מבססות כל עילה משפטית להתערבות. טענות העותר בנוגע לביצוע עבירות פליליות חסרות יסוד. אף אין מקום לדון ביתר הטענות בדבר חוסר תום לב ו"גניבת קולות", וממילא לא ניתן להיעתר לסעדים המבוקשים בעתירה", כתב השופט יצחק עמית.

    בית המשפט הטיל על העותר הוצאות לטובת אוצר המדינה בסך 2,000 ש"ח.



    0 תגובות