חסינות מהותית: ביהמ"ש דחה את התביעה של ניר חפץ נגד ח"כ אוחנה

    ישראל רובין No Comments on חסינות מהותית: ביהמ"ש דחה את התביעה של ניר חפץ נגד ח"כ אוחנה

    בית המשפט דחה את התביעה שהגיש עד המדינה ניר חפץ נגד השר לשעבר אוחנה בעקבות הפרת צו איסור הפרסום בעניינו ופגיעה בפרטיותו. התביעה נדחתה בשל חסינותו של הח"כ | עם זאת, בית המשפט מתח ביקורת על השר לשעבר וקבע כי הוא 'עשה שימוש לרעה בסמכותו באופן שיש בו כדי להלך אימים על חפץ'

    ניר חפץ צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית משפט השלום תל אביב דחה היום (שלישי) את התביעה שהגיש עד המדינה בתיקי נתניהו, ניר חפץ נגד השר לשעבר חבר הכנסת אמיר אוחנה בשל חסינותו של הח"כ.

    חפץ הגיש את התביעה בנובמבר 2019, לאחר שאוחנה, שהיה אז שר המשפטים, חשף מעל בימת הכנסת פרטים מחקירתו של חפץ במשטרה, שנאסרו לפרסום.

    חפץ תבע את אוחנה על סך חצי מיליון שקלים בשל פרסום לשון הרע ופגיעה בפרטיותו. בכתב התביעה נכתב כי "שר המשפטים ניצל באופן פסול, בזוי וזדוני את בימת הכנסת כדי לפגוע בניר חפץ ובמשפחתו ולנסות להדיח אותו מעדות האמת שמסר".

    חבר הכנסת אוחנה, מצידו ביקש מבית המשפט לסלק את התביעה על הסף בשל חסינותו המהותית כחבר כנסת.

    שופטת בית המשפט השלום, כוכבה לוי, מתחה ביקורת על השר לשעבר אוחנה ואמרה כי מדובר, לכאורה, ב'שימוש לרעה בסמכויותיו'. "שמעתי, קראתי והצטערתי לשמע הדברים. אוחנה החליט על דעת עצמו להפר צו איסור פרסום, לצורך מטרה שהוא העמיד לנגד עיניו, תוך התעלמות ולכל הפחות עצימת עיניים ביחס לצו איסור פרסום שמטרתו הייתה להגן בין היתר על ביטחון המשיב והעדה הנוספת", כתבה השופטת בפסק הדין

    עם זאת, כאמור השופטת קבעה כי דברי אוחנה חוסים תחת חסינותו המהותית, מאחר ובוצעו במסגרת תפקידו כחבר כנסת, בשעה שעלה להשיב לשאילתה במליאה.

    "הגם שבהחלט התרשמתי כי התבטאותו זו הייתה בהחלט לא מידתית, אינני רואה כל מנוס אלא מלקבל את הבקשה ולקבוע כי על דברי המבקש, שר המשפטים בכובעו דאז, בפני מליאת הכנסת חלה חסינות ודין הבקשה להתקבל", קבעה השופטת לוי.

    ניר חפץ מצידו, מתכוון לערער על פסק הדין.



    0 תגובות