עוד ועדה ממלכתית: גנץ מקדם את חקירת אסון מירון

    איתי גדסי No Comments on עוד ועדה ממלכתית: גנץ מקדם את חקירת אסון מירון

    שרי הביטחון והאוצר יגישו מחר לאישור הממשלה את ועדת החקירה הממלכתית לאסון שהתרחש במירון | לדברי שר הביטחון הדבר "מחייב אותנו להפקת לקחים מערכתיים ברמה הלאומית" | האם יטופל המתחם הלקוי?

    המונים באחד מהמתחמים בל"ג בעומר צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שדן בעניין ושמע את טענות הנציגים החרדים אודות הצורך בוועדת חקירה אפקטיבית שתפעל למיצוי הדין עם האחראים לאסון במירון בו נהרגו ארבעים וחמישה מתפללים במתחם קבר הרשב"י שאינו מותאם לכמות כה גדולה של מבקרים החליט שר הביטחון בני גנץ לפעול בכל זאת להקים ועדת חקירה ממלכתית.

    שר הביטחון כתב כי "כפי שהתחייבתי, מחר אביא לאישור הממשלה ביחד עם שר האוצר ליברמן, את ועדת החקירה הממלכתית לאסון שהתרחש במירון. אסון, שיכל והיה צריך להימנע, שמחייב אותנו להפקת לקחים מערכתיים ברמה הלאומית. את 45 ההרוגים, שום ועדה לא תשיב, ואת צלקותיהם הפיסיות והנפשיות של מאות שנכחו במקום, לא נוכל להעלים. אך נוכל למנוע את ההרוגים הבאים, את האסון הבא, למנוע כאב ממשפחות רבות".

    גנץ הוסיף והדגיש למרות חילוקי הדעות והדעה שנמצאה רווחת על פי סקר קול חי אודות ועדת חקירה ביצועית ובלתי תלויה שתפעל גם לשיפור הליקויים במתחם הקבר: "רק ועדת חקירה ממלכתית, שאינה תלויה באף גורם פוליטי, תוכל להביא לחקר האמת, ואני באופן אישי, וחברי הממשלה כולם, מחויבים לכך."

    במקביל, בשל שמועות שנפוצו סביב זהות השופט נמסר מדוברות בתי המשפט: ‏לצערנו בימים האחרונים ישנם דיווחים שגויים על מינוי השופט בדימוס רובינשטיין לעמוד בראש וועדת החקירה בעניין מירון. הדיווחים חסרי שחר. החלטה בעניין הקמת וועדת חקירה טרם התקבלה וממילא נשיאת בית המשפט העליון – השופטת אסתר חיות טרם החליטה מי יעמוד בראשה.



    0 תגובות